کد خبر ۳۱۳۱۸ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۵
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم :

دوره‌ آموزشی ساماندهی مشاغل خانگی برای روستائیان قم برگزار شد

به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی در راستای آموزش‌های مهارتی و ساماندهی مشاغل خانگی در مناطق روستائی در شش ماهه اول سال جاری ، 139 نفر از روستائیان قمی از آموزش‌های مهارتی بهره مند شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، احمد عطارنیا اظهار داشت: اجرای دوره‌های مهارتی با هدف اشتغال در روستا‌ها، ارتقاء مهارت روستائیان، افزایش بهره وری و جلوگیری از مهاجرت روستائیان در روستاهای قم انجام  شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم افزود: به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و اشاعه آموزش‌های مهارتی و ساماندهی مشاغل خانگی در مناطق روستائی، این اداره کل در شش ماهه اول سال جاری 16هزار و 621 نفر ساعت آموزشهای مهارتی را در 7 دوره آموزشی از قبیل پرورش دهنده گوسفند، تولیدکننده ورمی کمپوست، پرورش دهنده بلدرچین، دوزنده کیف چرمی با دست، کاربر گیاهان دارویی، مدیریت کنترل، تکثیر و بکارگیری بهداشت در پرورش زنبور، کارآفرینی با رویکرد KAB سطح مقدماتی به 139 نفر از متقاضیان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در روستاهای قم ارائه کرده است.

وی گفت: از کل تعداد آموزش دیدگان در شش ماهه اول سال نود و چهار 55 نفر زن و 84 نفر مرد بوده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم ضمن تاکید بر موثر بودن آموزشهای مهارتی در ایجاد اشتغال پایدار و مولد در مناطق روستائی اظهار داشت: با ارائه این آموزش‌های مهارتی علاوه برتوجه به گروههای محروم حاشیه‌ای، روستائیان و کشاورزان و توانمند کردن وافزایش مهارت شغلی این بخش ازجامعه، امکان استفاده ازمزایای گواهینامه‌های مهارت نظیر استفاده از تسهیلات خود اشتغالی فراهم می‌شود.

عطارنیا گفت: گروه‌های هدف این آموزش‌ها شامل شاغلان بخش کشاورزی و روستایی، فارغ التحصیلان کشاورزی و کارجویان روستایی هستند.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com