کد خبر ۳۱۳۸۲ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۹
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم خبر داد

شرکت 2000 نفر در آزمون هماهنگ سنجش مهارت در قم

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم گفت: 2 هزار و 482 نفر در پنجمین مرحله آزمون هماهنگ سنجش مهارت کارآموزان مراکز آموزشی و آموزشگاه‌های آزاد، آزمون‌های تفاهم‌نامه، صنایع‌دستی و آزمون‌های صنایع ساختمان شرکت خواهند کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، احمد عطارنیا اظهار کرد: پنجمین مرحله آزمون هماهنگ سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای پایان دوره کارآموزان اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم در دو بخش دولتی و خصوصی و متقاضیان بخش‌های صنعت ساختمان، صنایع دستی و فرش برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این آزمون روزهای 23 و 24 مهر ماه برگزار خواهد شد، بیان کرد: 2 هزار و 194 نفر در پنجمین آزمون هماهنگ سنجش مهارت امسال در 52 حرفه ثبت‌نام کردند، که از این تعداد 795 نفر مرد و یک‌هزار و 399 نفر زن هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم ادامه داد: در آزمون حوزه صنعت ساختمان نیز 245 نفر در 12 حرفه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 13 نفر بی‌سواد و 232 نفر باسواد هستند.

عطارنیا تصریح کرد: همچنین 43 نفر در آزمون سنجش مهارت در حوزه‌های صنایع دستی و فرش در پنج حرفه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 24 نفر مرد و 19 نفر زن بوده‌اند.

وی با اشاره به مراحل اجرای آزمون‌های سنجش مهارت گفت: آزمون هر حرفه شامل دو مرحله کتبی و عملی است که داوطلبان پس از شرکت در آزمون کتبی و کسب نمره قبولی بر اساس برنامه زمان‌بندی اعلام شده از سوی اداره سنجش استان برای شرکت در آزمون عملی باید به حوزه‌های تعیین شده مراجعه کنند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com