کد خبر ۳۱۳۳۹ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۹
سرپرست کاروان قرآنیان حج:

2 نفر از کاروان قرآنی حج مفقود هستند

سرپرست کاروان قرآنیان حج با بیان اینکه تاکنون دو نفر از این کاروان مفقود هستند، گفت: روند شناسایی اجساد کند شده و امیدواریم حجاج ایرانی دفن نشده باشند زیرا این امر داغ مجددی برای خانواده آنها به دنبال خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، صالح اطهری‌فرد ظهر امروز در محفل قرآنی بزرگداشت مهاجران الی‌الله که به همت معاون فرهنگی و اداره قرآن و حدیث جامعةالمصطفی‌العالمیه در مجتمع آموزش عالی امام خمینی برگزار شد، با بیان اینکه در کاروان قاریان حج پنج نفر از گروه تواشیح، یک نفر حافظ کل قرآن و 14 نفر از قاریان برجسته کشور حضور داشته‌اند، اظهار کرد: این افراد با رسانه‌های مختلف مصاحبه و دیده‌های خود از فاجعه منا را برای مردم بازگو می‌کنند.

وی اضافه کرد: براساس سفرهایی که سال‌های گذشته بنده به عربستان داشته و از این خیابان گذر کرده‌ام می‌توان گفت که فاجعه منا بدون تردید عمدی بوده است.

سرپرست کاروان قرآنیان حج با بیان اینکه برخی از افراد به علت افتادن زیر دست و پای حجاج جان داده‌اند، عنوان کرد: پنج نفر از کاروان قرآنی جان دادند و مهدی‌علی بابایی یکی از قاریان اصفهانی در این فاجعه مجروح شده است؛ در فاجعه منا راه‌های ارتباطی مسدود شد و ارتباط با حجاج در بیمارستان بسیار دشوار بود.

وی با تاکید بر اینکه حجاج فاجعه منا مرگ را با چشمان خود دیده‌اند، گفت: وجود بالگردها برای ضبط فیلم، سرباز‌های نظامی که مانع از حرکت جمعیت شدند، بستن راه‌ها و توجه نکردن به وضعیت حجاج بخشی از جنایات فاجعه منا است.

اطهری‌فرد ادامه داد: آل‌ سعود به نیروهای امدادی از جمله تیم پزشکی کاروان‌ها و هلال احمر اجازه فعالیت نداد، هر چند آمبولانس‌های مجهز رفت و آمدهای بسیاری داشتند.

وی با اشاره به توهین‌هایی که به پیکر مسلمانان در فاجعه منا شده است، گفت: بدون شناسایی اجساد را در کانتینرها، کامیون‌ها و تریلی‌ها قرار می‌دادند؛ خون‌آبه از این ماشین‌ها روان بود و عربستانی‌ها از آهک برای ضدعفونی کردن محیط استفاده می‌کردند.

اطهری با اعلام اینکه تاکنون دو نفر از کاروان قرآنی حج مفقود هستند، عنوان کرد: روند شناسایی اجساد کند شده و امیدواریم حجاج ایرانی دفن نشده باشند، زیرا این امر داغ مجددی برای خانواده آنها به دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی و حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان نماینده دولت مقدمه‌ای را برای حضور مسئولان کشورهای مختلف در عربستان ایجاد کرد و امیدواریم در پی این فاجعه حج از دست حاکمان خون‌آشامی که به جای قلب در سینه‌های آنها سنگ قرار دارد، رها شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com