کد خبر ۳۱۴۲۱ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۶
از امروز با استقرار در قم

اردوی تیم ملی بسکتبال با ویلچر عراق در قم آغاز شد

اردوی آماده‌سازی و برنامه‌های تمرینی تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشور عراق از امروز به میزبانی شهر مقدس قم آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، در سال منتهی به بزرگترین رویداد ورزشی جهان یعنی المپیک و پاراالمپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل تیم‌ها و ورزشکاران تمام رشته‌ها در کشورهای مختلف دنیا برای به دست آوردن مجوز حضور در این بازی‌ها تلاش می‌کنند.

در این میان علاوه بر ورزشکارانی که بدون معلولیت مدعی حضور در رقابت‌های المپیک 2016 هستند، ورزشکاران معلول سراسر جهان از جمله کشورمان با حضور در اردوها و برنامه‌های متنوع آماده‌سازی مهیای کسب سهمیه حضور در پاراالمپیک 2016 می‌شوند.

رشته بسکتبال با ویلچر یکی از ورزش‌های جذاب و تماشایی بازی‌های پاراالمپیک محسوب می‌شود و به همین خاطر تیم ملی کشورمان هم‌اکنون با حضور در رقابت‌های بسکتبال با ویلچر قهرمانی مردان آسیا برای کسب سهمیه حضور در پاراالمپیک نیز با حریفان مسابقه می‌دهد.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشور عراق نیز به منظور کسب آمادگی بیشتر برای حضور در رقابت‌های پیش‌رو تمرینات خود را از مدت‌ها قبل آغاز کرده و برای اینکه شرایط مناسبی برای رویارویی با حریفان خود کسب کند، به ایران سفر کرده تا با قهرمان لیگ برتر بسکتبال با ویلچر ایران دیدار کند.

ملی‌پوشان عراقی امروز چهارشنبه بیست و دوم مهر ماه وارد شهر مقدس قم شدند و با استقرار در یکی از هتل‌های مرکز شهر قم، قصد دارند تمرینات و برنامه‌های آماده‌سازی خود را نیز به مدت هشت روز به میزبانی باشگاه فرهنگی ورزشی جانبازان و معلولین ایثار قم برگزار کنند.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر عراق تمرینات خود را در مدت زمان حضور در شهر مقدس قم، در سالن چند منظوره مجموعه ورزشی شهدای بهزیستی قم انجام می‌دهد، ضمن اینکه دو بازی تدارکاتی نیز با مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر بسکتبال با ویلچر ایران انجام خواهد داد.

با توجه به قهرمانی تیم بسکتبال با ویلچر ایثار ماهان‌تندیس قم در مسابقات لیگ برتر بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور، عراقی‌ها مقصد خود برای برپایی این اردوی آماده‌سازی را شهر مقدس قم انتخاب کرده‌اند و حریف تدارکاتی آنها نیز تیم ایثار ماهان‌تندیس قم است.

تمرینات تیم ملی بسکتبال با ویلچر عراق تا روز بیست و هشتم مهر ماه در قم ادامه خواهد داشت و این تیم روزهای جمعه بیست و چهارم مهر ماه و یکشنبه بیست و ششم مهر در دو بازی تدارکاتی به میزبانی سالن شهدای بهزیستی قم برابر تیم ایثار ماهان‌تندیس قم قرار می‌گیرد.

تیم بسکتبال با ویلچر ایثار ماهان‌تندیس قم نیز کمتر از یک ماه دیگر باید در مسابقات فصل جدید لیگ برتر باشگاه‌های ایران به میدان برود و به همین منظور سومین مرحله برنامه‌های آماده‌سازی خود را زیر نظر عباس خاکی و دیگر اعضای کادر فنی و سرپرستی خود آغاز کرده است.

نماینده ورزش جانبازان و معلولین استان قم بعد از مصاف با تیم ملی بسکتبال با ویلچر عراق، از آبان ماه به عنوان یکی از تیم‌های حاضر در گروه دوم مقدماتی لیگ برتر به مصاف تیم‌های آلومینیوم المهدی هرمزگان، هیئت زنجان و شهرداری اراک خواهد رفت.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com