کد خبر ۳۱۴۳۷ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۰
با شعار «ما زنده‌ایم، تجلی شکوه مقاومت و سرزندگی»

تجمع دختران دانش‌آموز در قم برگزار شد

تجمع دختران دانش‌آموز در قالب نهضت دخترانه ما زنده‌ایم با شعار «ما زنده‌ایم، تجلی شکوه مقاومت و سرزندگی» در قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،  تجمع دختران دانش‌آموز در قالب نهضت دخترانه ما زنده‌ایم ظهر امروز در دبیرستان ایزدی واقع در منطقه پردیسان برگزار شد.

نهضت دخترانه ما زنده‌ایم در قالب تجمع دختران دانش‌آموز با شعار «ما زنده‌ایم، تجلی شکوه مقاومت و سرزندگی» با سخنرانی کاتبی که در سن 16 سالگی همرزم احمد متوسلیان بوده، برگزار شد.

 وی که اکنون مدرس دانشگاه است، در این مراسم خاطرات حضور خود را در جنگ سخت بیان کرد و به بیان رسالت دختران انقلابی نسل حاضر در جنگ نرم کنونی پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: دختران در بحث اقتصاد مقاومتی،‌ دفاع از میهن و ایثار نقش‌های فراوانی می‌توانند داشته باشند.

هم‌رزم شهید متوسلیان خاطراتی از حضورش با رزمندگان و فضای آن دوران بیان کرد.

در بخشی دیگر از این مراسم بیانیه‌ای قرائت شد و سروده‌هایی در زمینه نهضت ما زنده‌ایم در قالب چهار شاخصه ایثار، احساس مسئولیت، عطوفت و عفت خوانده شد.

این مراسم به منظور احیای هویت انقلابی دختران در دستور کار قرار گرفت و دختران دانش‌آموز از مدارس مختلف و مشاور امور بانوان نواحی آموزش و پرورش در آن حضور داشتند.

حمیده خصوصی، مدیر امور خواهران سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قم در حاشیه این مراسم گفت: در قالب همین همایش وبلاگ‌هایی متناسب با این موضوع راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به حضور بانوان در عرصه جنگ عنوان کرد: در کلامی شهید بهشتی بیان کردند که زن در اسلام زنده،‌ سازنده و رزمنده است، به شرطی که لباس رزمش، لباس عفتش باشد، زنان در عرصه‌های حجاب، اقتصاد مقاومتی و تربیت نسل می‌تواند ایفای نقش کنند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com