کد خبر ۳۱۴۳۹ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۵
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم:

کمبود منابع مالی مهم‌ترین چالش پروژه‌های عمرانی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم گفت: مهم‌ترین چالش پروژه‌های عمرانی کمبود منابع مالی است که باید با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی این مشکل را حل کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محسن بهشتی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم که در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین چالش پروژه‌های عمرانی کمبود منابع مالی است که باید با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی این مشکل را حل کنیم.

وی افزود: باید با پیگیری اعتبارات ملی پروژه‌های ناتمام را به پایان برسانیم که در این راستا نباید پیش از پایان پروژه‌های نیمه‌تمام پروژه جدیدی را آغاز کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم با اشاره به اینکه مهم‌ترین اولویت شهرداری و استانداری اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است، گفت: با توجه به اینکه سال آینده آغاز برنامه ششم توسعه است، باید در برنامه‌ریزی پنج‌ساله توسعه و عمران استان با منابع مالی تعریف شده فعالیت خود را ادامه دهیم.

بهشتی تصریح کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام بسیاری در استان داریم، به طور مثال می‌توان به پروژه مسکن مهر، آبرسانی به مناطق مختلف استان، پروژه‌های عمرانی شهر و بسیاری دیگر از پروژه‌های عمرانی که باید برنامه‌ریزی و اولویت‌سنجی شود اشاره کرد که باید بتوانیم با منابع مالی محدودی که داریم، پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی را به بهره‌برداری برسانیم.

وی با اشاره به اینکه منابع مالی استان پاسخگوی تمام پروژه‌های عمرانی نیست، از همین رو باید بین پروژه‌های عمرانی اولویت‌بندی شود، خاطرنشان کرد: عمده‌ترین مشکل تاخیر پروژه‌های عمرانی کمبود منابع مالی است که برنامه‌هایی برای تاخیر پروژه‌های عمرانی تدوین شده است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com