کد خبر ۳۳۱۷۸ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۹
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم خواستار شد

راه‌اندازی بازارچه‌های فصلی عرضه صنایع دستی در قم

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: راه اندازی بازارچه دائمی توسط بخش خصوصی زمان‌بر است از این رو باید اقداماتی در خصوص راه اندازى بازارچه موقت و فصلى مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، محسن بهشتی در جلسه بررسی جانمایی و راه اندازی بازارچه‌های موقت و دائمی که در استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: بازار کهنه ظرفیت راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی را دارد و به خاطر بافت تاریخی این مکان برای هنرمندان و اقشار مختلف مردم جذاب است.

وی افزود: بازارچه صنایع دستی قم نباید به صورت دست فروشی و دوره‌گردی ارائه شود، بلکه باید در شأن هنرمندان تدارک دیده شود و یک اثر هنری در مکان مناسب برای عموم مردم عرضه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه قابلیت عرضه صنایع دستی قم در سطح منطقه‌ای و بین المللی است، گفت: از این رو باید پایگاه عرضه محصولات هنرهای دستی با مطالعات جانمایی به صورت موقت و دائمی با برنامه‌ریزى کوتاه مدت، میان مدت و درازمدت راه‌اندازی شود.

وی افزود: استان قم به خاطر رشته‌های فاخر صنایع دستی نه تنها ظرفیت راه‌اندازی بازارچه های موقت و دائمی را دارد، بلکه می‌تواند زمینه را برای حضور صنایع دستی سایر هنرمندان استان‌های دیگر برنامه‌ریزی کند.

بهشتی با اشاره به درخواست سرمایه گذاران در خصوص صنایع دستی گفت: چندین سرمایه گذار پیگیر راه‌اندازی بازارچه هستند تا با اختصاص زمین، راه‌اندازی آن پیگیری شود.

وی افزود: راه‌اندازی بازارچه دائمی توسط بخش خصوصی زمان بر است از این رو باید اقداماتی در خصوص راه‌اندازى بازارچه موقت و فصلى مورد بررسی قرار گیرد تا قبل از تعطیلات نوروزی سال 95 و حضور زائران در استان شاهد راه‌اندازی آن باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم ادامه داد: از ظرفیت مجتمع‌های بین راهی و بلوار پیامبر اعظم(ص) نیز می‌توان در راه‌اندازی بازارچه‌ها بهره‌مند شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com