کد خبر ۳۱۵۲۲ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۶

نماز ظهر عاشورا در 10 نقطه قم اقامه می شود

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم از اقامه نماز ظهر عاشورا در 10 نقطه قم با تعامل نهادهای مختلف خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محمد خامه یار روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برای نماز ظهر عاشورا کارگروهی تخصصی تشکیل شده است گفت: در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و خیابان های اطراف آن تمهیدات لازم اندیشیده شده است تا نماز که یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) است به صورت باشکوه برگزار شود ضمن اینکه در هر نقطه استان که نیاز باشد نماز ظهر عاشورا برپا می شود.
وی افزود: 313 نفر به عنوان راهنمای نماز، آموزش داده شده اند تا سیل عظیم جمعیت عزاداران را در این روز برای اقامه نماز در مکان ها مختلف راهنمایی کنند.
وی ادامه داد: اقامه نماز از داخل صحن حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا میدان بزرگ امام خمینی(ره) و خیابان های اطراف ادامه دارد، در این راستا از طلاب و روحانیان و نمایندگان دفاتر مراجع تقلید در هرچه باشکوه برگزار شدن نماز ظهر عاشورا استفاده کرده ایم.
رئیس ستاد اقامه نماز استان قم بیان داشت: برخی از مدارس و مساجد نیز برای اقامه نماز بانوان در نظر گرفته شده است تا بتوانند در این حرکت عظیم عاشورایی شرکت کنند، همچنین در اداره کل انتقال خون استان قم هم به صورت ویژه نماز ظهر عاشورا برگزار می شود تا اهداکنندگان خون نیز از این فیض بهره مند شوند.
خامه یار همچنین گفت: با تعامل حوزه هنری، سازمان تبلیغات، استانداری و سایر نهادهای استان مسابقه عکس حرفه ای و غیر حرفه ای از نماز ظهر عاشورا در قم برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در 800 مکان اداری و آموزشی استان نماز جماعت برگزار می شود گفت: سال گذشته 12 اداره به عنوان دستگاه برتر در موضوع اقامه نماز جماعت معرفی شدند که امسال نیز با بررسی های انجام شده تا کنون سه اداره انتخاب شده اند و مابقی در حال بررسی است.
خامه یار با اشاره به اجرای طرح نوین گفت: امسال در راستای ترویج فرهنگ نماز 900 نفر از مدیران مدارس سراسر کشور در این طرح شرکت داشته اند که با همکاری آموزش و پرورش و ستاد اقامه نماز برگزار شد.
وی افزود: همچنین در طرح یاوران نماز برای توسعه فرهنگ نماز از جوانان کمک گرفته ایم تا از این قشر برای ترویج آموزه های اسلامی استفاده کنیم.
وی گفت: ستاد اقامه نماز دفتری در پردیسان ایجاد کرده است تا روحانیان در این مکان بتوانند با ترویج برنامه های تبلیغی در این عرصه گام بردارند که این دفتر بعد از ایام تاسوعا و عاشورا راه اندازی می شود.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com