کد خبر ۳۳۴۶۸ انتشار : ۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۸
رئیس ستاد اقامه نماز قم:

فریضه نماز جماعت در ۸۰۰ مدرسه استان قم اقامه می‌شود

رئیس ستاد اقامه نمازقم با تاکید بر اهمیت برگزاری نماز جماعت در استان قم گفت: استان قم دارای ۸۰۰ مدرسه است که در آن‌ها نماز جماعت برگزار می‌شود و همچنین در اکثر ادارات نیز نماز جماعت اقامه می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محمد خامه یار ظهر امروزدر دیدار با آیت الله علوی گرگانی اظهار داشت: 17 دی اولین اجلاس نماز در استان قم برگزار می‌شود که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و این اجلاس بهمن ماه نیز در قزوین برگزار می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نمازقم افزود: پیش از برگزاری اجلاس سراسری نماز استان‌های دیگر این اجلاس را به صورت استانی برگزار می‌کنند که امسال استان قم میزبان اجلاس استانی نماز است.

خامه یار با اشاره به اهمیت و جایگاه شهر قم و لزوم توجه ویژه به فرهنگ نماز در این استان بیان کرد: به عنوان منادی نماز در استان قم باید نگاهمان به نماز خاص و منادی خوبی برای نماز باشیم و نسبت به استان‌های دیگر در زمینه نشر امر نماز اقدامات مناسب‌تری انجام دهیم.

وی با تاکید بر اهمیت برگزاری نماز جماعت در استان قم عنوان کرد: استان قم رتبه خوبی را در برگزار کردن نماز جماعت و مسجد محوری ندارد که باید در این زمینه اهتمام بیشتری انجام شود.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به برگزاری اجلاس نماز در استان قم تصریح کرد: به عنوان منادی نماز برگزاری اجلاس نماز را در راستای ترویج این فریضه مهم الهی دنبال می‌کنیم تا زمینه ترویج نماز جماعت باشکوه در مساجد را مهیا شود.

خامه یار با اشاره به لزوم تشکیل مرکز تخصصی نماز در حوزه‌های علمیه اظهار داشت: به مدیرحوزه علمیه قم درخواست داده‌ایم که در کنار مراکز تخصصی فقه و اصول و تفسیر مرکز تخصصی نماز ایجاد شود.

وی گفت: 800 مسجد در استان قم وجود دارد که در 120 مسجد نماز جماعت صبح اقامه می‌شود که در این زمینه اقداماتی انجام شده است تا در اکثر مساجد استان قم نماز جماعت صبح اقامه شود.

رئیس ستاد اقامه نماز بیان کرد: استان قم دارای 800 مدرسه است که در آن‌ها نماز جماعت برگزار می‌شود و همچنین در اکثر ادارات نیز نماز جماعت اقامه می‌شود، باید تمهیداتی اندیشیده شود تا وضعیت شهربرای برگزاری نماز جماعت بهتر شود که در این زمینه مراجع و علما می‌توانند با تاکید خود به برگزاری نماز جماعت در شهر مردم را در این زمینه ترغیب کنند.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com