کد خبر ۳۱۵۳۳ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۸
با هدف بازخوانی شاخص‌های مشترک نهضت سرخ حسینی و نهضت سبز انتظار

برنامه زنده «حسینیه» از رادیو معارف پخش می‌شود

مدیر گروه قرآن و اهل بیت(ع) رادیو معارف از تولید برنامه زنده «حسینیه» با هدف بازخوانی شاخص‌ها مشترک نهضت سرخ حسینی و نهضت سبز انتظار و مهدوی با رویکرد تاریخی و تحلیلی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت الاسلام خدابخش عظیمی امروز با اشاره به ویژه برنامه‌های دهه محرم گروه قرآن و اهل بیت (ع) رادیو معارف اظهار کرد: تمام گروه‌های برنامه‌سازی در  ایام محرم مشغول تولید برنامه هستند و گروه قرآن و اهل بیت(ع) نیز برنامه‌هایی را به این مناسبت در دستور کار دارد.

وی با اشاره به برنامه نجوای عاشقان گفت: این برنامه از ساعت 30 دقیقه بامداد به مدت 45 دقیقه برای مخاطبان با قرائت زیارات مأثور از 23 مهر همه روزه پخش می‌شود تا عرض ارادتی به اباعبدالله الحسین(ع) صورت گیرد.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت(ع) رادیو معارف ادامه داد: در این برنامه ذاکران اهل بیت(ع) زیارت‌هایی مانند زیارت ناحیه مقدسه، جامعه کبیره، زیارت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و... را قرائت می‌کنند.

وی یادآور شد: زیارت وارث ساعت پنج بامداد برای شنوندگان قرائت می‌شود و به این وسیله مخاطبان به بیان سلام به امام حسین(ع) می‌پردازند.

عظیمی با اشاره به برنامه بر کرانه فرات گفت: سخنان ارزشمند مفسر حکیم آیت‌الله جوادی آملی از ساعت 6 از این برنامه پخش می‌شود و با نگاه به مسائل روز نهضت حسینی تحلیل شده و این برنامه از 25 مهر از این رسانه پخش می‌شود.

وی از تولید برنامه زنده «حسینیه» خبر داد و افزود: این برنامه ساعت 9 از رادیو معارف با هدف بازخوانی شاخص‌های مشترک نهضت سرخ حسینی و نهضت سبز انتظار و مهدوی با رویکرد تاریخی و تحلیلی پخش می‌شود.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت(ع) رادیو معارف ادامه داد: این برنامه از بخش‌های مختلفی مانند محرم و فرهنگ مردم، محرم و فرهنگ ملل، مقتل‌خوانی، امروز در کربلا چه گذشت و... تشکیل شده و همچنین ارتباط زنده‌ای با استودیوی رادیو معارف در کربلا برقرار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه حسینیه از پنجشنبه 23 مهر آغاز شده و تا دوشنبه چهارم آبان مصادف با دوازدهم محرم هر روز از ساعت 9 تا 11 پخش می‌شود.

عظیمی ادامه داد: این برنامه روز تاسوعا از ساعت 9 تا 11:40 و روز عاشورا از ساعت 9 تا 12:45 پخش می‌شود.

وی با اشاره به محورهای موضوعی برنامه حسینیه گفت: شناخت ولی زمان، ولایت‌پذیری و امام‌محوری، شناخت نائبان و سفیران امام و همراهی با آنان به عنوان بخشی از نهضت و قیام، لحظه‌شناسی و فرصت‌شناسی، امید به قدرت لایزال الهی، شجاعت و خستگی‌ناپذیری، انتقال مهارت‌ها و مفاهیم دینی به فرزندان از جمله این محورها است.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت(ع) رادیو معارف دشمن‌شناسی و دشمنی‌شناسی(دشمن‌ها و ترفندها)، دشمن‌ستیزی و سازش‌ناپذیری، فتنه‌شناسی و بصیرت دینی، ایثار و معامله با خدا با تمام وجود و تسلیم محض در برابر اراده الهی، صبر در برابر ناگواری‌ها و سختی‌ها و نیایش و استمرار ارتباط با خدا را از محورهای دیگر این برنامه ذکر کرد.

وی با اشاره به برنامه پرسمان قرآن گفت: برنامه پرسمان قرآن شنبه‌ها و پرسمان تاریخ پنج‌شنبه‌ها از رادیو معارف پخش می‌شود، که در این برنامه به پرسش‌های قرآنی و تاریخی مخاطبان درباره قیام حسینی پاسخ داده می‌شود.

عظیمی به برنامه به رنگ خدا اشاره کرد و افزود: ویژه اذان مغرب برنامه زنده به رنگ خدا طراحی شده که این برنامه حول محور آیه امر به معروف و نهی از منکر با تأسی به قیام حسینی است.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه با تأکید به روش‌شناسی امام حسین(ع) در عصر حاضر به بحث گذاشته می‌شود، همچنین در این برنامه شاخص‌های حیات محمدی و ممات محمدی حول محور اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد و مماتی ممات محمد و آل محمد تبیین می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com