کد خبر ۳۲۸۲۸ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۴
مدیر گروه قرآن و اهل بیت(ع) رادیو معارف:

برنامه «روضه خورشید» از رادیو معارف پخش می‌شود

مدیر گروه قرآن و اهل بیت(ع) رادیو معارف از پخش برنامه روضه خورشید از این رسانه در ایام پایانی ماه صفر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام خدابخش عظیمی با اشاره به برنامه روضه خورشید اظهار کرد: این برنامه ویژه ایام پایانی ماه صفر تولید شده که به مظلومیت‌های پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) در عصر خود و دوران کنونی می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد:‌ این برنامه روز 28 صفر مظلومیت‌های پیامبر اکرم(ص) را در اولویت قرار داده و حقوق ایشان را در قالب موضوعاتی مانند اطاعت از رسول خدا(ص)، حفظ احترام، ناروا بودن مجادله با پیامبر اکرم(ص)، توجه به دوران رسول خدا(ص) و آزار ندادن ایشان مطرح کرده و مطالبی در زمینه مظلومیت‌های دوران کنونی ارائه می‌شود.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت(ع) رادیو معارف با اشاره به موضوعات برنامه روضه خورشید در روز 29 صفر گفت: در این روز مظلومیت‌های امام حسن مجتبی(ع) تبیین می‌شود که از جمله آنها ناشناخته ماندن حضرت، غربت حضرت در بین شیعیان،‌ خانه، بین دانشمندان و در دوران کنونی است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه روضه خورشید روز 30 صفر به امام رضا(ع) اختصاص پیدا کرده و حقوق حضرت و مظلومیت‌های ایشان در این برنامه تبیین شده است.

عظیمی یادآور شد: این برنامه ابتدا به غربت امام در مدینه پرداخته و سپس تبعید ایشان و تلاش برای بدنام کردن این امام بزرگوار مطرح و در بخشی دیگر حقوق پیشوای هشتم شیعیان در قالب تلاش برای کسب معرفت، زیارت با شناخت و انس با احادیث تبیین می‌شود.

وی با اشاره به محورهای بخش تبعید این امام بزرگوار گفت: اجباری بودن سفر، جلب امام از سوی مامون پس از ارسال نامه‌های متعدد و بی‌توجهی امام، سفر با جمعی از علویان و بدون همراهی اهل‌بیت(ع)، گریه اهل‌بیت(ع)، وداع ایشان با خانه خدا و حرم نبوی، حرکت از مسیر مدینه به بصره، اهواز، فارس، نیشابور، مرو و ... از جمله این محورها است.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت(ع) رادیو معارف عنوان کرد: برنامه روضه خورشید بخشی به صورت ارتباط زنده از مشهد و بخشی از قم از 19 تا 21 آذر از ساعت 8 و 40 تا 11 با کارشناسی حجت‌الاسلام سیدعلی پورحسینی پخش می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com