کد خبر ۳۱۵۴۶ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۹
بر اثر برخورد چندین وسیله نقلیه رخ داد:

30 کشته و زخمی در محور قدیم قم ـ تهران

رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا از کشته شدن ۲۰ تن در تصادف سه دستگاه وسیله نقلیه در محور قدیم تهران-قم خبر داد و گفت: در بررسی های اولیه راننده کامیون به عنوان عامل اصلی تصادف شناسایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم ، سرهنگ نادر رحمانی با اشاره به تصادف سه دستگاه خودرو سواری، مینی بوس بنز و کامیون خاور در جاده قدیم تهران-قم اظهار کرد: ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه امروز در اثر برخورد این سه دستگاه وسیله نقلیه با یکدیگر ۲۰ نفر کشته شدند.

رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا افزود: این تصادف در کیلومتر ۱۶ جاده قدیم تهران-قم به وقوع پیوست و ۱۹ نفر از مسافران مینی بوس و راننده کامیون خاور کشته شدند.

وی ادامه داد: در بررسی های اولیه راننده کامیون مقصر وقوع تصادف شناخته شده است. البته کارشناسان پلیس راهور برای پیدا کردن علت اصلی تصادف در سر صحنه حضور دارند.

سرهنگ رحمانی توضیح داد: پنج تن از مسافران خودرو سواری پیکان نیز مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شده اند. همچنین در بررسی اولیه مشخص شد کشته شدگان مینی بوس از اتباع افغان بوده اند.

هنوز از شدت جراحات افراد منتقل شده به مراکز درمانی اطلاعات دقیقی در دسترس نیست ، پیش از این نیز حادثه ای خونین دیگری در محور قم - تهران رخ داده بود که خاطرات تلخی را برای خیلی از خانواده های مذکور بر جا گذاشته است ، در این حادثه 43 نفر کشته و 44 نفر زخمی شده بودند.


محمد گل‌فشان مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اینکه این حادثه دلخراش در ساعت 30/18 دقیقه توسط پلیس به مرکزEOC جمعیت هلال احمر اعلام شد، اظهار کرد: متاسفانه این تصادف 30 نفر حادثه دیده داشته که 10 نفر از مصدومین در دقایق اولیه توسط امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان قم نجات و رها سازی شدند.

وی ادامه داد: در این عملیات دو پایگاه امداد و نجات معصومیه(س) و شهید ابوذر فاتح جمعیت هلال احمر استان قم به صحنه حادثه اعزام و 10 نفر نجاتگر به همراه دو خودروی نجات و آمبولانس به کار گیری شدند و مصدومین پس از رها سازی توسط عوامل جمعیت هلال احمر و اورژانس به مراکز درمانی اعزام شدند.

بررسی اولیه حاکی از این بود که 18کشته این حادثه کارگر افغانی مربوط به یک مزرعه، یک کشته راننده کامیونت ویک کشته نیز راننده مینی بوس بودند و علت حادثه نیز تجاوز به چپ از سوی راننده کامیون ایسوزو اعلام شد.

مهدی فراهانی نیز با اشاره به وقوع تصادف سه دستگاه خودرو در جاده قدیم قم ـ تهران که منجر به کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از سرنشینان خودروها شد بیان کرد: در نخستین دقایق وقوع این حادثه که عصر روز گذشته رخ داد تصادف یک دستگاه مینی‌بوس، یک دستگاه کامیون و یک دستگاه سواری در کیلومتر 16 جاده قدیم قم‌ ـ تهران به اورژانس قم گزارش شد.

وی بیان کرد: در پی اعلام صورت گرفته آمبولانس‌های مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم به محل حادثه اعزام شده و در مدت زمان 4 دقیقه پس از اعلام نخستین آمبولانس به محل رسید.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم بیان کرد: در ادامه و به صورت متوالی 10 آمبولانس دیگر به محل وقوع حادثه اعزام شده و همچنین در محل حادثه تیم فرماندهی تشکیل شد.

وی با اشاره به تعداد تلفات و مجروحان این حادثه بیان کرد: در این حادثه 20 نفر از سرنشینان خودروها جان خود را از دست داده و 10 نفر دیگر مجروح شدند که حال برخی از این مجروحان وخیم است.

فراهانی با اشاره به اینکه 10 مجروح حادثه به وسیله 10 دستگاه آمبولانس به بیمارستان‌های قم منتقل شدند، بیان کرد: سه مجروح به بیمارستان شهید بهشتی و هفت مجروح دیگر به بیمارستان نکویی انتقال یافتند.

وی اضافه کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته در حال حاضر حال سه مجروح این حادثه وخیم گزارش شده و دو نفر از این مجروحان که هویت ایشان نیز هنوز نامعلوم است در بخش ICU بیمارستان نکویی و یک مجروح دیگر بخش بخش ICU بیمارستان شهید بهشتی بستری شده‌اند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم با اشاره به اینکه عملیات خارج کردن مجروحان حادثه با همکاری نیروهای آتش‌‌نشانی انجام شد، اظهار کرد: این ماموریت ساعت 21 و 30 دقیقه یکشنبه شب به اتمام رسید.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com