کد خبر ۳۲۰۷۹ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۶
دبیر هیئت کشتی استان قم خبر داد

رقابت 16 کشتی‌گیر قم در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی

دبیر هیئت کشتی استان قم از آغاز رقابت 16 کشتی‌گیر قم در مسابقات کشتی فرنگی و آزاد قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی کشورمان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، احمدرضایی اظهار کرد: به دست آوردن مقام و مدال از مسابقات امسال کشتی فرنگی و آزاد قهرمانی رده سنی بزرگسالان کشور قطعا نسبت به دوره قبل کار بسیار سخت‌ و مشکل‌تری است زیرا در سال منتهی به المپیک قرار داریم.

وی ادامه داد: طبیعی است که تمام کشتی‌گیران شرکت کننده در مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور و انتخابی تیم ملی با تمام توان خود در این دوره از پیکارها حضور یابند زیرا این رقابت‌ها صادر کننده مجوز دعوت به اردوی تیم ملی است و نفرات برتر آن شانس بیشتری برای المپیک دارند.

دبیر هیئت کشتی استان قم بیان کرد: رقابت‌های کشتی فرنگی و آزاد قهرمانی بزرگسالان کشور در حالی از امروز در تهران برگزار می‌شود که کمتر از یک سال دیگر به بازی‌های المپیک 2016 فرصت داریم و نفرات برتر این مسابقات به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد.

وی با بیان اینکه مسابقات کشتی فرنگی و آزاد قهرمانی کشور به مدت دو روز به میزبانی سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می‌شود، اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون کشتی کشورمان، برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور بر روی هشت تشک انجام می‌شود.

رضایی در ادامه با اشاره به شرایط و برنامه مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی، ابراز کرد: وزن کشی کشتی‌گیران شرکت کننده در این دوره از مسابقات در سالن 12 هزار نفری آزادی انجام شد و به نمایندگی از قم تعداد 16 کشتی‌گیر به روی تشک می‌روند.

وی همچنین با اشاره به اوزان، شرایط و برنامه برگزاری مسابقات عنوان کرد: مسابقات رشته کشتی آزاد در اوزان 57، 61، 65، 70، 74، 86، 97 و 125کیلوگرم و رشته کشتی فرنگی در اوزان 59، 66، 71، 75، 80، 85، 98 و 130 کیلوگرم بدون ارفاق وزن برگزار خواهد شد.

دبیر هیئت کشتی استان قم بیان کرد: همچنین کشتی‌گیران متولد دهم دی‌ماه سال 1377 و بزرگتر از رده سنی جوانان نیز مجاز به شرکت در این مسابقات هستند، ضمن اینکه از جمله مدارک لازم برای شرکت در این مسابقات داشتن بیمه ورزشی سال جاری و معرفی نامه از هیئت‌های استانی است.

وی در ادامه به امتیازات در نظر گرفته شده برای برترین‌های این دوره از رقابت‌ها، عنوان کرد: به نفرات اول تا سوم این مسابقات در هر رشته حکم و مدال اهداء خواهد شد، ضمن اینکه به تیم‌های اول تا سوم در هر رشته کاپ قهرمانی تعلق می‌گیرد.

رضایی همچنین از اهدای کاپ اخلاق به بهترین تیم مسابقات در هر رشته با نظر ستاد اجرایی رقابت‌ها خبر داد و افزود: از فنی‌ترین کشتی‌گیر در هر رشته برابر جدول مسابقات و از مربی نمونه در هر رشته توسط کمیته مربیان به همراه داور نمونه مسابقات توسط هیئت ارزیابی داوران قدردانی خواهد شد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com