کد خبر ۳۳۴۶۱ انتشار : ۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۲
رئیس هیئت کاراته استان قم:

قهرمان کاراته آسیا پای خود را به تیغ جراحان سپرد

رئیس هیئت کاراته استان قم گفت: کاراته‌کای قمی و دارنده مقام قهرمانی و نشان طلای رقابت‌های قهرمانی آسیا به دلیل آسیب‌دیدگی پای خود را به تیغ جراحان سپرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، علیرضا برخورداری اظهار کرد: آخرین مدال‌آور کاراته قم از مسابقات کاراته قهرمانی رده سنی نوجوانان آسیا حمیدرضا نجاتی است که در سال 2014 توانست با شایستگی تمامی حریفان خود را از پیش‌رو برداشته و عنوان قهرمانی قاره کهن را از آن خود کند.

وی افزود: حمیدرضا نجاتی کاراته قم را بعد از یک سال دوری از مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در پیکارهای آسیایی 2014 که به میزبانی کشور مالزی به انجام رسید، موفق به کسب مقام نخست شد اما اکنون این کاراته‌کا برای رفع آسیب‌دیدگی پای خود را به تیغ جراحان سپرده است.

رئیس هیئت کاراته استان قم اضافه کرد: حمیدرضا نجاتی به عنوان تنها کاراته‌کای نوجوان استان قم در وزن به اضافه 70 کیلوگرم مسابقات رده سنی نوجوانان کاراته قهرمانی آسیا با کسب مقام نخست و نشان طلا به کار خود پایان داد و اکنون در رده سنی امید به دنبال حضور مجدد و افتخارآفرینی در قاره کهن است.

وی ابراز کرد: چهاردهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و زیر 21 سال با حضور 370 کاراته‌کا از 29 کشور در مالزی به انجام رسید و در رقابت‌های بخش کومیته رده سنی نوجوانان و در وزن به اضافه 70 کیلوگرم، حمیدرضا نجاتی کاراته‌کای شایسته قم به مدال طلا دست یافت.

برخورداری بیان کرد: این نوجوان قمی در راه رسیدن به مقام قهرمانی پس از یک دور استراحت در دور دوم نماینده چین را هشت بر صفر برد، سپس مقابل قزاقستان به برتری 11 بر هفت رسید و در فینال موفق به شکست دادن حریف اردنی با نتیجه چهار بر صفر شد و مدال طلا را از آن خود کرد.

وی با اشاره به وضعیت فعلی این چهره موفق کاراته قم، تصریح کرد: ‌نجاتی در اردوهای تیم ملی جوانان کشورمان برای اعزام به مسابقات جهانی اندونزی در سال جاری حضور داشت و در حالی که تمرینات خود را زیر نظر مربیان تیم ملی انجام می‌داد، متاسفانه از ناحیه زانو در حین انجام تمرین دچار آسیب‌دیدگی شد و طبق نظر پزشکان زانوی خود را به تیغ جراحان سپرد.

رئیس هیئت کاراته استان قم عنوان کرد: با توجه به سابقه درخشانی که نجاتی به عنوان یکی از ورزشکاران با اخلاق کاراته قم در پیکارهای قهرمانی نوجوانان آسیا و دیگر میادین مهم بین‌المللی دارد، یکی از بخت‌های کسب عناوین برتر مسابقات جهانی سال جاری نیز محسوب می‌شد ولی مصدومیت مانع از درخشش دوباره‌اش شد.

وی در ادامه از عیادت این قهرمان با حضور مسئولین اداره کل ورزش و جوانان استان قم خبر داد و افزود: به اتفاق معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان و دیگر عزیزان این اداره کل در منزل این قهرمان ارزنده حضور یافتیم و‌ امیدوارم نجاتی به زودی شرایط مطلوب خود را به دست بیاورد و سریع‌تر به میادین ورزشی و عرصه قهرمانی بازگردد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com