کد خبر ۳۱۷۸۹ انتشار : ۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰
از نهضت سرخ حسینی تا انقلاب سبز مهدوی

کتاب «فرات تا فرات» منتشر شد

کتاب فرات تا فرات(از نهضت سرخ حسینی تا انقلاب سبز مهدوی) به همت انتشارات مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، بازخوانی جریان‌های فکری در دو نهضت عاشورا و انتظار، فطرت، عاشورا و انتظار، بررسی سندی زیارت ناحیه مقدس و سلوک عاشورای حسینی تا خیمه مهدوی از عناوین مباحث مطرح شده در کتاب فرات تا فرات(از نهضت سرخ حسینی تا انقلاب سبز مهدوی) است.

اهداف انقلاب حسینی و انقلاب مهدوی، نکاتی پیرامون عاشورا و انتظار، عزت در آینه عاشورا و انتظار، دو قیام حق‌طلبانه، درس‌های عاشورا برای منتظران و سوگواره امام مهدی(ع) از دیگر عناوین این کتاب است.

مباحثی با عناوین اراده الهی بر حاکمیت دین، بررسی گونه‌های برخورد با نهضت عاشورا و انتظار در بخش بازخوانی جریان‌های فکری در دو نهضت عاشورا و انتظار تبیین شده است.

بررسی نظر علامه مجلسی درباره زیارت ناحیه، همراه کردن دیگران در مسیر، کسب معرفت نورانی ولی خدا، تطهیر با ابتلائات الهی،‌ سلوک با بلای اولیا، عظمت بلای امام حسین(ع) و حمد بر مصیبت و بلای امام حسین(ع) را می‌توان از عناوین مباحث تبیین شده در این کتاب برشمرد.

سلوک با بلای حضرت مهدی(ع)، موانع راه سلوک با اولیای خدا، عدم آمادگی همراهی با ولی خدا، جمع بین دنیا و آخرت، درک عظمت شهادت ولی خدا،‌ مواضع مردم در مواجهه با قیام حسین(ع) و نهضت مهدی(ع)، یاری رساندن به امام، آزادگی و عذرخواهی از امام، درس‌هایی از حضرت عباس(ع)، عزت در نگاه قرآن و روایات و اطاعت از خداوند از مباحث دیگر مطرح شده در این کتاب است.

مباحثی با عناوینی مانند قطع امید از مردم، نهضت عزت‌آفرین حسینی، عزت در ادعیه امام حسین(ع)، امام زمان(ع) در مناجات خود با خدا، عزت در سایه دولت مهدی(ع)، قرآن و عزت دولت مهدوی، قیام حق‌طلبانه حسینی، انتقام‌گیری خون حسین(ع) وظیفه همگانی و هدایت‌گری و نجات‌بخشی نیز در این کتاب ارائه شده است.

تشکیل حکومت و اعمال ولایت سیاسی، اصلاح‌گری و تربیت انسان‌ها، توصیف امام حسین(ع) از زبان امام مهدی(ع)، عدالت مهدوی در کلام امام حسین(ع)، خونخواهی حضرت مهدی(ع) از قاتلان امام حسین(ع)، روز عاشورا و یاد حضرت مهدی(ع)، حقیقت انتظار در بارگاه امام حسین(ع)، فریاد علیه ظلم و ظالمان و اعلام دوستی نسبت به امام و دلدادگی حضرت مهدی(ع) به امام حسین(ع) را می‌توان از مباحث دیگر مطرح شده در این کتاب ذکر کرد.

کتاب فرات تا فرات(از نهضت سرخ حسینی تا انقلاب سبز مهدوی) از سوی جمعی از نویسندگان تالیف شده و به همت انتشارات مرکز تخصصی حوزه علمیه قم با شمارگان هزار نسخه و قیمت 8 هزار تومان منتشر شد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com