کد خبر ۳۱۱۱۴ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۳
درسنامه مهدویت ویژه جوانان

کتاب «نسیم موعود» منتشر شد

کتاب نسیم موعود(درسنامه مهدویت ویژه جوانان) به همت انتشارات مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم به چاپ رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، کتاب نسیم موعود (درسنامه مهدویت ویژه جوانان) از سوی محمدرضا ثقفی تالیف شده که آخرالزمان و آینده بشری، دوران قبل از ظهور، روزنه‌های امید، دوران پس از ظهور، دستاوردهای دوران ظهور، دستاوردهای فرهنگی، رشد فضائل اخلاقی، نابودی رذایل اخلاقی و هواهای نفسانی و عبادت و عبودیت از جمله مباحث مطرح شده در این کتاب است.

بدعت‌ستیزی و تحریف‌زدایی،‌ حاکمیت جهانی اسلام، نهضت علمی و گسترش دانش، پیشرفت اختراعات و ارتباطات، روش مدیریتی و حکومتی امام مهدی(عج)، عدالت گستری، کنترل و نظارت، امنیت و صلح فراگیر، اصلاحات اجتماعی، عدالت اجتماعی،‌ برخورد با گروه‌های منحرف، شکست و نابودی دشمنان، عملکرد قضایی،‌ اجرای حدود و احکام الهی، قضاوت در دولت مهدی، قلمرو حکومت و مدت حکومت در این کتاب مطرح شده است.

اقتصاد در جامعه مهدوی، برنامه‌های رفاهی، شکوفایی اقتصادی، از بین رفتن فقر، برنامه‌های اصلاحی، بازپس‌گیری ثروت‌های نامشروع و سلامت اقتصادی از دیگر عناوین مباحث مطرح شده در این کتاب است.

در بخش نسیم چهارم(شرایط حکومت عدل جهانی امام مهدی(عج)) مطالبی در زمینه طرحی جامع و دقیق، قوانین بشری، امتیازات اسلام بر ادیان دیگر، خردپذیری و خردپروری، خاتمیت دین اسلام، جاودانی و همگانی بودن، قابلیت اسلام برای جهانی شدن و بهترین قانون مطرح شده است.

رهبران الهی، نیاز به امام معصوم، ویژگی‌های امام، اوصاف امام در کلام گهربار امام رضا(ع)، رهبر حکومت عدل جهانی، مهدویت در روایات شیعه، مهم‌ترین منابع حدیثی شیعه در موضوع مهدویت، مهدویت در روایات اهل سنت، شناخت امام تنها راه نجات‌بخش، شمایل و خصوصیات، دوران غیبت، عصر ظهور، کراماتی از دوران کودکی، خبر از آینده و آگاهی از غیب و پاسخ به سوالات علمی عناوین مباحث دیگر این کتاب را شامل می‌شود.

این اثر گامی در زمینه تبیین و ترویج معارف مهدوی بوده که استادان و صاحب‌نظران می‌توانند از آن استفاده کنند.

کتاب نسیم موعود(درسنامه مهدویت ویژه جوانان) به همت انتشارات مرکز تخصصی مهدویت با قیمت 5 هزار تومان و تیراژ 5 هزار جلد منتشر شد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com