کد خبر ۳۱۹۴۱ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۵۱
در دیدار با روحانیون عقیدتی سیاسی ناجا مطرح شد

توصیه آیت‌الله علوی‌گرگانی به اصل ساده‌زیستی در روحانیون مبلغ

آیت‌الله علوی‌گرگانی در دیدار با روحانیون عقیدتی سیاسی ناجا به لزوم توجه روحانیون به اصل ساده‌زیستی در زندگی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با روحانیون عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی کشور، اظهار داشت: مسئولیتی که بر دوش ما گذاشته شده سنگین و خطیر است. روحانیت در پیشگاه خداوند مسئولیت زیادی دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه محاسبه اعمالِ یک عالم بسیار دقیق‌تر از سایر مردم عادی است، افزود: ما همه سرباز امام‌زمان (عج) هستیم و باید خدمتگذار ایشان باشیم. اگر کوتاهی کرده باشیم باید پاسخگو باشیم.

وی با اشاره به اینکه در دوران پهلوی مردم را نسبت به روحانیت بدبین کرده بودند، گفت: وظیفه ما این است که به مردم کمک کنیم تا دل به دنیا نبندند.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه دنیا نباید در برابر دین قرار گیرد، تصریح کرد: باید بدانید خداوند و ولایت همراه شما هستند و در تبلیغ با این انگیزه کار کنید و خدا هم به شما کمک می‌کند.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه در روایات آمده دین در دست عالمان ناطق است خاطر نشان کرد: در صورتی که عالمان دین به علم خود عمل نکنند این علم و ارشاد در مردم اثرگذار نمی‌شود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه روحانیون باید در جامعه در ساده‌ترین لباس و نوع زندگی باشند و از رفتار خود مراقبت کنند گفت: باید به گونه‌ای در جامعه حاضر شوید که مردم مستضعفی که شما را می‌بینند از شما الگو بگیرند و شما را در ساده زیستی در حد خود بدانند.

وی با اشاره به اینکه باید از علما و رهبران خود درس بگیریم گفت: باید یکدیگر را دعا کنیم و به بدگویی از دیگران نپردازیم. این بارِ امانت باید به احسن وجه تحویل داده شود.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com