کد خبر ۳۳۶۳۴ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۴
آیت الله علوی گرگانی بیان کردند:

نهضت سواد آموزی نقش مهمی در پیشرفت و اعتلای کشور ایفا کرده است

آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم گفت: نهاد نهضت سواد آموزی نقش مهمی در پیشرفت و اعتلای کشور ایفا کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، وی روز شنبه دردیدار جمعی از اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی قم با اشاره به اهمیت موضوع فراگیری علم و دانش، اظهار داشت: یکی از مسائلی که صاحبان اندیشه و خرد نسبت به آن داوری و حکم می کنند، و آن را به عنوان معیار فضیلت یک انسان می دانند، مساله جهد و علم است.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه علم و جهل هر دو در مقابل یکدیگر قرار دارند، تصریح کرد: علم به مثابه نوری مسیر پیشرفت و سعادت را برای انسان روشن می کند، از این رو هیچکس بدون دست یافتن به علم و دانش هیچگاه قادر به پیشرفت و تعالی نخواهد بود.
وی با بیان اینکه خداوند در قرآن اعمال ناشایست بندگان خود را به جهل آنها نسبت می دهد، تصریح کرد: بدون شک منشا اصلی اقدامات و کارهای ناشایست و نامطلوب در جامعه جهل و بیسوادی است.
آیت الله علوی گرگانی همچنین با اشاره به تشکیل سازمان نهضت سواد آموزی به فرمان حضرت امام (ره) در سال 58، خاطر نشان کرد: فلسفه تشکیل این نهاد ارتقا جامعه بواسطه افزایش هر چه بیشتر تعداد افراد باسواد و آگاه است.
وی افزود: هر چقدر افراد جامعه از سطح دانش و سواد بیشتری برخوردار باشند، در صحنه های مختلف از جمله انتخابات با انتخاب افراد با کمال و با ایمان نقش مهم تری را ایفا خواهند کرد.
آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه در مورد امر آموزش و سواد آموزی فارغ از زمینه و امکاناتی که باید برای با سواد شدن همه افراد فراهم شود، نحوه ارایه آموزش نیز از اهمیت زیادی برخوردار است، تصریح کرد: خداوند قرآن را به گونه ای نازل فرموده، که فهم و درک معنای آیات آن برای بشر به آسانی امکان پذیر باشد، از این رو همه معلمان، آموزگاران و آموزش دهندگان نیز باید افراد را به گونه تعلیم دهند، که آنها به راحتی مطلب را یاد بگیرند، چرا که اگر دریچه و روزنه علم رو به سمت یک فرد بیسواد باز شود، راه آموختن علم و سواد بیشتر نیز برای او هموارتر می شود.

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com