کد خبر ۳۸۰۷۶ انتشار : ۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۲
شهردار کلانشهر قم خبر داد:

راه‌اندازی ۸ پروژه مهم شهری تا پايان سال

دكتر سقائيان نژاد شهردار قم گفت: طبق برنامه تا پايان سال هشت پروژه مهم شهري به بهره‌برداري خواهد رسيد كه پل ميثم، تقاطع سه سطحه ۱۵ خرداد، فاز دوم بلوار مرجعيت، تونل غدير و رمپ و لوپ پل ۹ دي از آن جمله است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، دكتر سقائيان نژاد در حاشيه مراسم افتتاح و بهره‌برداري از ۱۱۴ پروژه عمراني، خدماتي، ترافيكي و رفاهي شهرداري قم كه عصر امروز در سالن رضوان شهرداري برگزار شد، با اشاره به افتتاح ۱۱۴ پروژه شهري در مناطق هشت‌گانه قم اظهار كرد: اين پروژه‌ها از اعتبار حداقل ۵ ميليارد ريال آغاز شده و شامل پروژه‌هايي با اعتبار بيش از ۲۰ ميليارد ريال نيز مي‌شود.

وي با اشاره به اجراي نهضت آسفالت در سطح شهر قم، گفت: برنامه داريم تا پايان سال تمام محلات قم را آسفالت كنيم كه تا كنون حجم زيادي از كار انجام شده است.

شهردار قم با بيان اينكه پخش قريب به ۲۰۰ هزار تن آسفالت در سطح معابر شهر را در دستو كار داريم، افزود: اين مساله يكي از درخواست‌هاي جدي شهروندان بوده است كه تا پايان سال عملي خواهد شد.

وي با اشاره به احداث ۳۰ بوستان جديد در سطح شهر قم،‌ اهميت مباحث زيست محيطي در شهر را مورد توجه قرار داد و گفت: با توجه به اختصاص پساب به استان برنامه جدي براي توسعه فضاي سبز در استان داريم.

سقائيان‌نژاد روند اجراي كمپ‌هاي زائر، ورودي جعفريه و خريد دستگاه‌هاي اتوبوس در شهر را مورد توجه قرار داد و گفت: اميدواريم با همدلي و همراهي كه در سطح استان وجود دارد شرايط بهتري از نظر خدماتي در شهر داشته باشيم.

وي با بيان اينكه تا پايان سال هشت پروژه بزرگ شهر راه‌اندازي مي‌شود، گفت: تا پايان شهريور شاهد بهره‌برداري از پل ميثم خواهيم بود و بخشي از مشكلات اين منطقه مرتفع مي‌شود.

شهردار قم با تاكيد بر افتتاح پروژه سه سطحه ۱۵ خرداد تا ۱۰ آذرماه افزود: از امروز بايد روزشمار اين پروژه نصب مي‌شده تا مردم دقيقا در جريان روند پيشرفت پروژه باشند.

وي با بيان اينكه رمپ و لوپ ۹ دي و تونل غدير تا پايان سال راه‌اندازي مي‌شود، گفت: پروژه محمودنژاد و فاز دوم بلوار مرجعيت نيز تا پايان سال به بهره‌برداري مي‌رسد.

سقائيان نژاد با اشاره به برنامه شهرداري براي وارد كردن چهار رام قطار به شهر قم، تصريح كرد: اگر اين تعداد واگن وارد شهر قم شود مي‌توانيم در بخش مترو تا پنج سال آينده نيازها را تامين كنيم.

وي با اشاره به فعال شدن پروژه خط دوم مترو تصريح كرد: در سفر اخير وزير اقتصاد به چين بحث رديف فاينانس قم گنجانده شده و ظرفيت خوبي به شهر قم اضافه خواهد كرد.

شهردار قم با اشاره به برنامه‌هاي مديريت شهري در بخش سرمايه گذاري تصريح كرد: دو هتل در شهر در مراحل نهايي مذاكرات سرمايه‌گذاري هستند و با فعال شدن اين دو پروژه شاهد مراجعات بيشتر خواهيم بود.

وي از خريداري تله سيژ شهر قم خبر داد و گفت: در بخش تفريحي برنامه‌هاي متعددي داريم كه بخشي از آنها در مراحل نهايي بررسي و طراحي هستند.

سقائيان نژاد با اشاره به طي مراحل نهايي طراحي باغ پرندگان گفت: مذاكرات با سرمايه گذاران آكواريوم شهري قم نيز در حال انجام است و به زودي به سرانجام مي‌رسد.

وي با تاكيد بر فراهم شدن زمينه توسعه بيش از پيش شهر قم گفت: دورنماي بسيار مطلوب و اميدواركننده‌اي براي قم متصور هستيم و وحدت و تعامل خوبي در قم براي رفع مشكلات برقرار است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com