کد خبر ۳۱۹۶۵ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۴
رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

اجرای طرح وارنیش فلوراید ویژه دانش‌آموزان ابتدایی قم

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از اجرای طرح وارنیش فلوراید ویژه 125 هزار نفر دانش‌آموز ابتدایی قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، هادی هدایتی‌پور پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح اجرای طرح وارنیش فلوراید که در مدرسه شاهد مریم برگزار شد، با اشاره به طرح وارنیش فلوراید اظهار کرد: این طرح ارتقای سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان را پیگیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه تمام مدارس ابتدایی از پایه اول تا ششم در قالب 125 هزار نفر دانش‌آموز زیر پوشش این طرح قرار دارند، گفت: فلوراید 25 تا 75 درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند و بهترین زمان استفاده از این ماده در گروه سنی 6 تا 12 سال است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح به صورت پایلوت در چند استان اجرا شد، البته پیش از این طرح، در سال‌های گذشته از دهان‌شویه استفاده می‌شد.

هدایتی‌پور ادامه داد: ضمانت اجرایی وارنیش فلوراید به مراتب بیشتر از دهان‌شویه و روش‌های دیگر است، به این دلیل امسال در تمام استان‌های کشور برنامه‌ریزی شد و هر روز در یکی از استان‌ها این طرح شروع می‌شود.

وی عنوان کرد:‌ فاز دوم، مرحله تکمیلی این فاز است که در آن مرحله کارهای دیگر مانند ترمیم انجام می‌شود. همزمان شناسنامه الکترونیکی برای دانش‌آموزان تکمیل می‌شود و سپس ارائه خدمات تکمیلی صورت می‌گیرد.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم یادآور شد:‌ در تمام مراکز بهداشتی و درمانی زیر پوشش مرکز بهداشت که از دندانپزشک برخوردار هستند، در نظر است برای جامعه هدف با تخفیف ویژه کار ترمیمی دندان انجام شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مرحله برای سلامت دندان اقدام پیشگیرانه است، گفت: اکنون پوسیدگی دندان هر دانش‌آموز به طور میانگین دارای شاخص دو است، یعنی دو دندان پوسیده، کشیده شده یا خرد شده دارند که در نظر است این شاخص با اقدام پیشگیرانه کاهش پیدا کند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com