کد خبر ۳۲۰۹۵ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۵
در دیدار با جمعی از روحانیون شهریار مطرح شد

توصیه‌های اخلاقی آیت‌الله علوی گرگانی به طلاب جوان

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه هر عالمی که هم‌وغمش دنیا باشد از آخرت فاصله گرفته است، گفت: یک فرد روحانی باید علم و کمال خود را زینت داده و به معنویات توجه کند و مردم را از مادیات جدا و به سوی معنویات سوق دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون شهریار  اظهار داشت: واژه روحانیت به این دلیل به طلاب اطلاق می‌شود که جسم انسان مرکب از جسم و روح و روان است و ارزش روح بیشتر از جسم انسان است چراکه جسم فاسد شده و از بین می‌رود اما روح باقی می‌ماند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه روحی که فاسد باشد بدن را فاسد می‌کند، افزود: بدنی که روح نداشته باشد هم فاسد و هم مفسد است اما بدنی که دارای روح است دارای روحانیت ذاتی از خود است.

آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کرد: روحانی به این دلیل به فرد طلبه اطلاق می‌شود که به وجود بدنی کاری ندارد و بیشتر با روح ارتباط دارد.

وی با تأکید بر اینکه هر عالمی که هم‌وغمش دنیا باشد از آخرت فاصله گرفته است، گفت: یک فرد روحانی باید علم و کمال خود را زینت داده و به معنویات توجه کند و مردم را از مادیات جدا کند.

استاد برجسته حوزه علمیه با تأکید بر اینکه خداوند به انسان فضیلت و عزت داده است و باید قدر‌شناس این عزت باشیم، تصریح کرد: هدف تنها لذت بردن از دنیا نیست و هدف علم و کمال روح است و انسان هر چه بیشتر علم و معرفت پیدا کند معرفت او به خداوند بیشتر می‌شود.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه خداوند انسان را تنها برای لذت بردن از دنیا نیافریده است، گفت: علم‌آموزی و تقویت روح سبب می‌شود که مسجود ملائکه باشیم اما اگر به دنبال مادی‌گرایی باشیم مقام انسان پست‌تر از ملائکه می‌شود.

وی بابیان اینکه هدف از روحانیت علم‌آموزی و کمال همراه با حلم و بردباری است، گفت: روحانیون و طلاب باید علم و کمال خود را با حلم و کمال زینت دهند و نباید اعمالی که خلاف شأن یک انسان است انجام دهند.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اخلاق‌مداری روحانیون در میان مردم گفت: باید انسان‌سازی روحانیون به‌گونه‌ای باشد که در میان مردم و در کنار آن‌ها باشند و در هر حالی تواضع خود را حفظ کنند.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com