کد خبر ۳۲۲۰۲ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۹
معاون تهذیب حوزه علمیه قم :

نشست معاون تهذیب حوزه علمیه قم و مدیران اداره کل پژوهش‌های اسلامی رسانه برگزار شد

با توجه به حضور معرفی اسلام در دنیای کنونی ابراز داشت: دنیا به ویژه مخالفین، خطر اسلام و روحانیت را با وقوع انقلاب اسلامی به خوبی فهمیده که قطعاً با برنامه‌ریزی، دقیق و ارزشمند شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه، در ابتدای نشست مدیرکل پژوهش‌های اسلامی رسانه، تأسیس این اداره کل را با توجه به فرموده‌های مقام معظم رهبری حلقه واسط حوزه و رسانه دانستند و به ظرفیت‌های موجود این اداره اشاره کردند.

 وی خلاء امروز جامعه را اخلاق اسلامی عنوان و ظهور و بروز عرفان‌های نوظهور و انواع ایسم‌ها و تفکرات مختلف را در جهت زدودن اخلاقی از جامعه، مؤثر دانستند.

 نهاوندی به ظرفیت عظیم موجود حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌سازی و بسترسازی تفکرات حوزه باید به این منبر اشراف داشته باشد.

 مدیرکل پژوهش‌های اسلامی رسانه با توجه به ظرفیت هنر و رسانه گفت: در توسعه گفتمان اخلاق اسلامی در جامعه باید از این ظرفیت به خوبی بهره‌برداری شود.

 نهاوندی ترویج اخلاق به ویژه اخلاق اجتماعی را با توجه به پیشرفت و توسعه تکنولوژی امری لازم و ضروری دانستند.

 

در ادامه جناب حجت الاسلام همتیان، معاون تهذیب حوزه علمیه قم به نعمت وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره و به خدمت گرفتن رسانه در جهت تحقق اهداف والای اسلام را آرزوی دیرینه علماء و فضلاء دانستند..

 معاون تهذیب حوزه علمیه قم با توجه به حضور معرفی اسلام در دنیای کنونی ابراز داشت: دنیا به ویژه مخالفین، خطر اسلام و روحانیت را با وقوع انقلاب اسلامی به خوبی فهمیده که قطعاً با برنامه‌ریزی، دقیق و ارزشمند شده است.

 

حجت الاسلام همتیان اظهار کرد: دشمنی که با ابزار نظامی و کودتا ره به جایی نبرده، امروز با تمام قوا در صحنه فرهنگی وارد شده است.

 وی راه نجات را فقط تمسک به قرآن و اهل بیت (ع) دانست و بیان کرد: این وظیفه خطیر بر عهده حوزه‌های علمیه است که بتوانند معارف ناب را در اختیار رسانه قرار دهند تا با ابزار هنر هوشمندانه در اختیار جامعه قرار گیرد.

منبع : رسا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com