کد خبر ۳۲۲۱۶ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۴
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان قم:

مشکلات گردشگری استان قم با حمایت از بخش خصوصی برطرف می شود

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی قم گفت: در حوزه گردشگری شهر قم با مشکلاتی روبه‌رو است که باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب بخش خصوصی از تسهیلات مناسبی برخوردار شود و با حمایت از سرمایه‌گذاران در راستای توسعه زیرساخت‌های قم اقدام کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سید احمد وحیدی ظهر امروز در مراسم معارفه معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم که در سالن همایش‌های اداره کل سازمان میراث فرهنگی قم برگزار شد با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط دولت تدبیر و امید در راستای توسعه صنعت گردشگری اظهار داشت: در دوسال اخیر و با روی کار آمدن دولت یازدهم شاهد تغییر نگاه به حوزه گردشگری و توسعه زیرساخت‌های گردشگری هستیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با تاکید بر لزوم رفع مشکلات گردشگری استان قم و اهتمام مسئولان در این زمینه افزود: در حوزه گردشگری شهر مقدس قم با مشکلاتی روبرو است که باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب بخش خصوصی از تسهیلات مناسبی برخوردار شود و با حمایت از سرمایه‌گذاران در راستای توسعه زیرساخت‌های استان قم اقدامات موثری انجام شود.

وحیدی با اشاره اهمیت و جایگاه شهر مقدس قم در جهان اسلام و لزوم توجه ویژه به این شهر گفت: شهر مقدس قم پایگاه تفکر شیعی جهان اسلام است و روزانه شاهد حضور زائران خارجی و داخلی هستیم که بعد از توافق هسته‌ای گردشگران خارجی سفر بیشتری به این شهر انجام می‌دهند و از این رو باید در جهت تأمین نیازهای گردشگران برنامه ریزی انجام دهیم و استفاده مناسبی از حضور آن‌ها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حضور گردشگران در استان قم سبب توسعه و رونق این استان می‌شود بیان کرد: ماندگاری گردشگران، توسعه اقتصادی و درآمدزایی استان قم را به همراه دارد که در این زمینه باید با توسعه خدمات ماندگاری گردشگران را افزایش دهیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت گردشگران خارجی گفت: گردشگران خارجی به عنوان سفیران فرهنگی ایران محسوب می‌شوند، گردشگران با بازدید از آثار تاریخی و آشنایی با فرهنگ و هویت اصیل ایرانی در انتقال فرهنگ کشورمان مؤثر هستند.

منبع : تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com