کد خبر ۳۲۹۲۵ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۶

38 مورد تذکر به واحدهای اقامتی و پذیرایی در قم

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، از 38 مورد تذکر به واحدهای اقامتی و پذیرایی استان در خصوص عدم رعایت نکات استانداردسازی، بهداشتی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، افزود: درتعطیلات آخر هفته گذشته در بازدید بازرسان نظارتی این اداره کل به همراه مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم از حدود 100 واحد اقامتی و پذیرایی، 38 واحد تذکر گرفتند.
وی افزود: پنج هتل، چهار هتل آپارتمان ، 16 مهمانپذیر و 13 خانه مسافر تذکرات بهداشتی،استانداردسازی، پذیرایی و خدماتی دریافت کردند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، ادامه داد: واحدهای اقامتی و پذیرایی از لحاظ تعرفه های قیمتی مشکلی نداشتند و قیمت ها طبق تعرفی رسمی به زائران بوده است.
وحیدی با اشاره به اینکه خانه های مسافر غیر مجاز وضعیت نامطلوبی دارند گفت: طی بازدیدهای صورت گرفته ، شاهد فعالیت تعدادی خانه مسافرغیرمجاز با شرایط نامناسب خدماتی و پذیرایی بودیم که این موارد برای پلمپ به اماکن نیروی انتظامی معرفی خواهند شد.
وی افزود: نظارتها درایام تعطیلات تشدید می شود از این رو اولویت این اداره کل دربازدید ها، نظارت بر وضعیت خانه های مسافر و مهمانپذیرها به علت توجه قشر کم درآمد به این گونه مکان های اقامتی و رفاهی
می باشد، لذا نیازمند همکاری بیشتر ارگان های مربوطه در پلمپ خانه های مسافر غیرمجاز هستیم.
وحیدی با اشاره به اینکه در استان قم حدود 500 تاسیسات گردشگری وجود دارد گفت: از این تعداد 253 واحد اقامتی در ارائه خدمات رفاهی و تفریحی به زائران فعال است که شامل 55 هتل، هتل آپارتمان و53 مهمانپذیر و 145 خانه مسافر با ظرفیت پذیرش 9 هزار و 500 نفر است.

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com