کد خبر ۳۲۲۹۳ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۴
حجت الاسلام والمسلمین سعید روحانی :

تدوین پیوست و اطلس فرهنگی قم در دستور کار شورای شهر است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم گفت: تهیه و بررسی اطلس و پیوست فرهنگی قم در دستور کار کمیته علمی این کمیسیون قرار دارد و با جدیت دنبال فعالیت های فرهنگی هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت الاسلام والمسلمین سعید روحانی یکشنبه شب در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم از پنج کمیته شامل کمیته های اقتصاد فرهنگی، هنر و رسانه، علمی، اجتماعی و شورایاری تشکیل شده است که با برگزاری جلسه های متعدد به بررسی طرح ها، موضوع ها و مسائل مختلف می پردازد.
وی ادامه داد: در کمیته اجتماعی برخی معضل ها و آسیب های اجتماعی در حال بررسی است که ضمن تلاش برای شناسایی ریشه این مشکل ها و آسیب شناسی دقیق، راهکارهای مناسب نیز پیشنهاد خواهد شد.
روحانی خاطرنشان کرد: در این کمیته به لحاظ اهمیت توجه به آسیب های اجتماعی، با برخی دستگاه های مختلف همفکری داریم.
وی تهیه و تدوین اطلس فرهنگی و پیوست فرهنگی شهر قم را از دستور کارهای مهم کمیته علمی شورا ذکر کرد و گفت: این اقدام با تلاش اعضای کمیته در حال انجام و پیگیری است و امید است اطلس فرهنگی شهر مقدس قم تدوین شود.
وی ادامه داد: در کمیته شورا یاری که مصوب کمیسیون نیز می باشد سعی خواهد شد از ظرفیت مساجد به نحو مطلوب در امور فرهنگی استفاده شود و به استناد مصوبه های فرمانداری، این کمیته نیز قانونی است.
روحانی هدف از طرح شورایاری را ارائه خدمات بهتر و پیشنهادهای منطقی و بیان نیازهای واقعی مردم به مسئولان ذکر کرد.
وی بیان داشت: در کمیته اقتصاد فرهنگی نیز درآمدهای پایدار در عرصه فرهنگی مورد بررسی قرار می گیرد و در کمیته هنر و رسانه نیز سعی خواهد شد از ظرفیت هنرمندان و رسانه ها برای کاهش و مقابله با آسیب های اجتماعی و شهری و همچنین افرایش سطح مشارکت مردم استفاده کنیم.
روحانی از اعضای شورای شهر قم خواست در صورت تمایل هر کدام از اعضا می توانند در کمیته های کمیسیون فرهنگی فعالیت کنند.
وی گفت: اگر کسی احساس می کند حضور وی در کمیته های کمیسیون فرهنگی باعث خدمتی به شهر قم می شود، دریغ نکند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم نیز گفت: بودجه مصوب سال 1393 سازمان میادین و تره بار قم مبلغ 113 میلیارد و 249 میلیون ریال بود که با اصلاح بودجه به مبلغ 92 میلیارد و 999میلیون ریال تغییر پیدا کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد آتش زر افزود: وصولی سازمان میادین و تره بار قم در سال 93 از بودجه مصوب، 82 میلیارد و 669 میلیون ریال بود که از این مقدار 81 میلیارد و 497 میلیون ریال هزینه شده است.
وی که پیرامون «اخد مجوز تفریغ بودجه سال 1393 سازمان میوه و تره بار» سخن می گفت، یادآورشد: سازمان میادین و تره بار 89 درصد تحقق بودجه داشت

منبع :ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com