کد خبر ۳۲۳۹۵ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۴
مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی خبر داد:

ترویج تفسیر قرآن در حوزه‌های علمیه توسط دارالقرآن علامه طباطبایی

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی فعالیت‌های این مرکز را در زمینه تفسیر و مفاهیم قرآن عنوان کرد و گفت: احیای تفسیر قرآن و ترویج آن در بین طلاب و مردم از فعالیت‌های بارز این دارالقرآن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، مرتضی نجفی قدسی شامگاه چهار‌شنبه در دوازدهمین همایش اساتید تفسیر قرآن کریم که به مناسبت سالگرد ارتحال علامه طباطبایی در دارالقران این مفسر قرآن کریم در قم با حضور آیت الله العظمی جوادی آملی برگزار شد، اظهار داشت: دارالقران‌های بسیاری در کشور در حال فعالیت هستند و آمار این موسسات قرآنی به بیش از سه هزار می‌رسد که البته اکثر آنها در زمینه تلاوت و حفظ فعالیت می‌کنند.

وی بیان داشت: فعالیت‌های دارالقرآن کریم علامه طباطبایی اکثرا در زمینه تفسیر قرآن کریم معطوف شده است.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی، ابراز داشت: در طول سال جلسات متعدد تفسیر قرآن کریم و سایر برنامه‌های قرآنی در دارالقران و در بیت نورانی علامه طباطبایی برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: احیای امر تفسیر قرآن کریم و ترویج آن در بین طلاب و آحاد مردم و نیز تربیت روحانیون در زمینه مباحث تفسیری از جمله فعالیت‌های بارز دارالقران علامه طباطبایی است.

نجفی قدسی همچنین با اشاره به فعالیت‌های دارالقران امام علی(ع) ابراز داشت: مسابقات قرآن کسانی که از سراسر کشور در این دارالقران فعالیت می‌کنند هفته آینده در تهران برگزار می‌شود.

اعزام اساتید تفسیر به استان‌های کشور

دبیر دوازدهمین همایش اساتید تفسیر قرآن کریم نیز در سخنانی اظهار داشت: در سال جاری ۳۰ نفر از اساتید تفسیر به استانهای مختلف کشور اعزام شدند و در مجامع علمی حوزوی و دانشگاهی تفسیر قرآن را ارائه دادند.

حجت الاسلام محمدعلی خزائلی با بیان اینکه مجمع عالی تفسیر قرآن کریم مورد حمایت مراجع معظم تقلید است، افزود: آیت الله العظمی مکارم شیرازی تأکید داشتند که سال آینده باید به هر استان سه مفسر و در مجموع صد مفسر قرآن کریم اعزام شود.

وی بیان داشت: از کلیه اساتید و مفسران قرآن کریم که آمادگی لازم برای حضور در استان‌های بزرگ کشور را دارند استفاده خواهیم کرد.

دبیر دوازدهمین همایش اساتید تفسیر قرآن کریم در ادامه ابراز داشت: هم اکنون ۴۰۵ کرسی درس تفسیر در حوزه علمیه قم برقرار است که مایه افتخار حوزویان است.

وی گفت: دیگر اساتید حوزه نیز بخشی از زمان درس خود را به ارائه تفسیر می‌پردازند و امیدواریم روزی هزار کرسی درس تفسیر در حوزه‌های علمیه برپاشود.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com