کد خبر ۳۳۵۳۱ انتشار : ۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۹
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه خبر داد:

تشکیل کارگروه بازبینی تفسیر نمونه در قم

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه از ایجاد کارگروهی به منظور بازبینی تفسیر نمونه یاد کرد و گفت: این کارگروه اکنون با هدف به‌روزرسانی اطلاعات موجود و افزودن نکته‌های تفسیری جدید فعالیت‌های خود را گسترش داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید داودی در مراسم افتتاحیه نخستین همایش دانش‌آموختگان مرکز آموزشی تفسیر و علوم قرآن با تأکید بر اینکه طلاب باید در ابعاد مختلف به بررسی رازهای پنهان قرآن کریم بپردازند، اظهار کرد: تاکنون گرایش‌های مختلفی برای استخراج آموزه‌های دینی قرآن کریم ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه تفسیر نمونه در عرصه‌های مختلف استفاده می‌شود، اضافه کرد: فهم ساده آیات الهی، تدریس معارف دانشگاهی، تبیین مقالات دانشجویی و حوزوی و پاسخ به شبهات بخشی از کاربردهای این تفسیر است.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه از ایجاد کارگروهی به منظور بازبینی تفسیر نمونه یاد کرد و گفت: این کارگروه اکنون با هدف به‌روزرسانی اطلاعات موجود، افزودن نکته‌های تفسیری جدید، بیان استدلال‌ها، طرح شبهات و پاسخ به آنها و افزودن منابع جدید فعالیت‌های خود را گسترش داده است.
وی با اشاره به فعالیت هفت کمیته در کارگروه مذکور گفت: به منظور ارزیابی تحقیقات در فصل نخست سوره‌های حمد و بقره مورد تدوین قرار می‌گیرد و نتایج این تحقیقات به صورت مستقیم در اختیار آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی قرار می‌گیرد.
داودی استفاده از اساتید و محققان تفسیری را یکی از اولویت‌های کارگروه بازبینی تفسیر نمونه دانست و عنوان کرد: محققان و پژوهشگران در هر نقطه از کشور می‌توانند با این مرکز ارتباط داشته و نظرات خود را ارائه دهند.
گفتنی است،‌ این مراسم در سالن همایش‌های رسول اعظم (ص) مدرسه علمیه امام کاظم (ع) قم برگزار شد.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com