کد خبر ۳۲۴۸۸ انتشار : ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۳
فرماندار قم:

ساماندهی دست فروشان در قم معنا ندارد

رضا سیار در جلسه کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم در مورد رسیدگی به وضعیت دست فروشان در قم عنوان کرد: واژه ساماندهی را نباید برای تخلفات به کار برد طبق تجربیات به دست آمده ساماندهی تخلفات معنا ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، فرماندار قم  در جلسه کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم اظهار داشت :وجود بازارهای هفتگی تحت عنوان شنبه و جمعه بازار نمونه ساماندهی شده تخلفات است، در این بازارها افراد گرد آمده‌اند و هر کالایی را به فروش می‌رسانند که بعضا برای سلامتی و بهداشت افراد مضر است.

وی تصریح کرد: برای نمونه در مورد فروش پرندگان و کشتار به صورت سنتی و فروش فرآورده‌های خام و آلایش های دامی را نمی‌توان ساماندهی کرد اینها صنف به شمار نمی‌رود بلکه مشاغل کاذب توسط مهاجرین است.

سیار خاطرنشان کرد: تخلفات نباید وجود داشته باشد البته نمی‌توان همچون تهران با متخلفان برخورد کرد اما با مشارکت دستگاه‌های اجرایی می‌توان در برابر تخلفات ایستاد.

وی گفت: برخی از دست‌فروشان حتی با تخلف در مورد وزنه‌‌های خود، کم فروشی می‌کنند و ارزان فروشی به واسطه همین امر است.

فرماندار قم افزود: قم دارای میدان بار و دام و 31 کاروانسرای فعال در دامشهر است که می‎توان خرید و فروش را در آن جا انجام داد اما این دست‌فروشان افراد منفعت طلبی هستند که نمی‌خواهند هزینه‌های جاری در مورد راه‌اندازی مرکز فروش را بپردازند و به سود بالایی هم دست پیدا می‌کنند.

وی عنوان کرد: یکی از معضلاتی که قم را تهدید می‌کند پدیده مهاجرت است در این باره باید با مهاجرت مقابله کرد و تنها طلابی که به طور موقت به تحصیل مشغول هستند از ظرفیت‌هایی همچون مسکن مهر استفاده کنند.

سیار ادامه داد: از طرفی نظارت بر تخلفات دست‌فروشان نیاز به حضور دستگاه قضایی دارد تا برخورد قاطعی با متخلفان صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری در مورد برخورد قاطع با این دست‌فروشان باید به طور کامل مورد حمایت دستگاه‌های اجرایی باشد.

فرماندار قم اظهار کرد: باید به طور قاطع برخورد شود بسیاری از این افراد حاضر نیستند به دلیل سود بالای دست‌فروشی از این کار دست یابند از این رو نباید با نگاه ترحمی به این قضیه نگاه کرد.

 منبع: ایسنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com
5
علی ۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۰

بروبابا دستفروشی هم شد تخلف !!!!!!!!!!!جلوی حیف میل بیت المال تو پروژهای نصفه و نیمه و چرت رو بگیرید کسی با دستفروشا مشکل نداره

پاسخ
۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۳

نه بابا

رسول ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۱

والا

0
رسول ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۴

دست فروشی نکنم پس از کجا پول مدرسه مو در بیارم خودشم مدرسه هایم فقط پول میگرنا اخه مگه دست فرو شیم جرم شد

پاسخ
0
رسول ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۸

اگه شما این همه میگید اسایش زاءر یه یه جای تفریحی تو قم نیست دو سه تا پارک درست کنید

پاسخ