کد خبر ۳۲۵۷۶ انتشار : ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۴
آیت‌الله حسینی بوشهری بیان کردند :

مبلغان آثار و برکات وقف را برای مردم بازگو کنند

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: مبلغان باید آگاهی‌های لازم را در خصوص آثار و برکات وقف به مردم ارائه کنند تا شاهد گسترش این صدقه جاریه باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، آیت‌الله سید‌ هاشم حسینی ‌بوشهری امروز در همایش بزرگ مبلغین اعزامی دهه آخر صفر که در مجتمع فرهنگی و آموزشی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد با بیان اینکه درک نیاز‌ها و اقدام در راستای برآوردن آنها اهمیت زیادی دارد اظهار داشت: مبلغان سفیران حوزه‌های علمیه محسوب می‌شوند.

وی افزود: لازم است در راستای آگاهی مردم با احکام و نیازهای روز جامعه که مطلوب دین و شریعت است، فعالیت‌های گسترده‌ای صورت بگیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه  امروز شرایط ما با گذشته متفاوت است، گفت: انجام فعالیت‌های گذشته بد نیست اما باید اقدامات خود را با نیازهای روز جامعه منطبق کنیم.

وی ادامه داد: جنگ ابزارآلات خاص خود را نیاز دارد، امروز ایران در زمینه ابزار آلات جنگی پیشرفته است و توانایی‌های خود را به جهان ثابت کرده است.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب نیازهای کشور را به مردم و مسئولان گوشزد می‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر نیازسنجی در حوزه اقتصاد صورت بگیرد به طور قطع نیازمند دیگر کشورهای جهان نخواهیم بود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر عنوان داشت: مبلغان باید نیازهای دینی جهان اسلام را بشناسند زیرا امروز با پیشرفت شبکه‌های اجتماعی دشمنان فضای جدیدی را برای جذب جوانان به وجود ‌آورده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت شورای سیاست‌گذاری تبلیغ گفت: باید تدبیر جدیدی برای تبلیغ مناسب و آشنایی جوانان با احکام دین اندیشید در واقع ‌مبلغان برای تبلیغ دین باید مطالعه داشته باشند، برخی مبلغان می‌گویند برای موضوع خاص مطالعه نکرده‌ایم که این اشتباه است، برای هر بار منبر رفتن باید طلاب مطالعات بسیاری داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه مخاطبان امروز با مخاطبان دیروز تفاوت دارند گفت: طلاب برای توفیق در امر تبلیغ دین باید مطالعه داشته باشند.

حسینی بوشهری تاکید کرد: مبلغان برای تبلیغ دین باید آموزش‌های خاصی ببینند و از سوی دیگر باید به سخنانی که می‌گویند ایمان داشته باشند.

وی یادآور شد: طلاب باید خلوص نیت داشته باشند و فعالیت‌های که در جامعه انجام می‌دهند برای جلب رضایت الهی باشد.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه مبلغان بدون هرگونه حب و بغض باید در امر تبلیغ فعالیت کنند، اظهار کرد: مبلغان باید نماد عدالت باشند.

وی افزود: امروز داعشیان بر اساس باور و اعتقاد خود در میدان مبارزه می‌جنگند از همین رو ما نیز باید بر اساس باور و اعتقاد خود احکام الهی را در بین مردم تبلیغ کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه مبلغان باید به لباس روحانیت خود افتخار کنند گفت: هیچ پیامبری به اندازه پیامبراکرم (ص) مورد آزار قرار نگرفته و دلیل این آزارها هم تبلیغ دین خدا توسط ایشان بود.

وی با اشاره به اینکه امروز مفاسد اجتماعی در جامعه بسیار زیاد است گفت: باید آسیب‌ها شناسایی شوند تا راهکارهای اساسی برای حل این آسیب‌ها را با تدبیر مشخص کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر خاطرنشان کرد: جوانان امروز بیش از همه اقشار جامعه در معرض آسیب‌ و فساد هستند از همین رو باید به هر طریقی در مراکزی که جوانان فعال هستند ورود پیدا کرد تا آنان را با اقدامات شوم دشمنان آشنا کنیم.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه با مشکلات خاص خود اداره می‌شوند گفت: در گذشته در حوزه‌های علمیه شهریه وجود نداشت و بیشتر درآمد طلاب از سوی موقوفات بود.

حسینی بوشهری بیان کرد: امروز همکاری مناسبی میان سازمان اوقاف و امور خیریه و حوزه‌های علمیه وجود دارد و طلاب باید از ظرفیت تبلیغ برای گسترش وقف در جامعه بهره‌مند شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه لازم است مبلغان گزارشی از فعالیت خود در راستای وقفیات حوزه‌های علمیه ارائه کنند، گفت: مبلغان باید آگاهی‌های لازم را در خصوص آثار و برکات وقف به مردم ارائه کنند تا شاهد گسترش این صدقه جاریه باشیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com