کد خبر ۳۲۴۵۵ انتشار : ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۴
آیت الله حسینی بوشهری مطرح کرد :

حوزه از طرح های ترویج نماز استقبال می کند

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه حوزه از طرح های ترویج نماز استقبال می کند، گفت: برای ترویج فرهنگ اقامه نماز باید همایش های متعددی برگزار شود و همه توان خود را در این راه به کار بگیریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور و مدیر ستاد اقامه نماز قم با اشاره به اینکه هیچ رسالتی به میزان اولویت بخشی به موضوع نماز نیست، گفت: حوزه علمیه قم آمادگی دارد اولویت خود را ترویج فرهنگ نماز قرار دهد.
وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان و دانشجویان باید در ترویج فرهنگ اقامه نماز در اولویت قرار بگیرند و در این زمینه برنامه ریزی و از موازی کاری ها پرهیز کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لزوم رسیدگی به مسجدها و نمازخانه ها، گفت: در نگهداری این اماکن باید تلاش کرد و نهضت فراخوانی نماز خوان ها صورت بگیرد.
آیت الله حسینی بوشهری گفت: حوزه علمیه نماز را جزو اولویت کاری خود می داند و زیر بنای کار ما نماز است و باید شرایط مناسبی را برای این کار فراهم کرد.
امام جمعه موقت قم همچنین بر لزوم برنامه ریزی برای سخنرانان به منظور ارائه سر فصل های مختلف اهمیت نماز تاکید کرد و گفت: سخنرانان در محافل خود، قشرهای مختلف مردم را به اهمیت نماز تشویق کنند.
در ابتدای این دیدار، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به سیاست های این ستاد در ترویج فرهنگ نماز، گفت: ما سعی کردیم در این رابطه با قشرها و گروه های مختلف ارتباط برقرار کنیم.
محمود مظفر افزود: آماده ایم از پایان نامه های طلبه ها و روحانیان در موضوع نماز حمایت کنیم.
وی بر لزوم برگزاری دوره های تخصصی نماز و راه اندازی مرکزی با همین عنوان در حوزه علمیه قم تاکید کرد و گفت: آماده ایم تا تفاهم نامه ای را به همین منظور تنظیم کنیم.
در این دیدار مدیر ستاد اقامه نماز استان هم گزارشی از وضعیت اقامه نماز ارائه داد .

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com