کد خبر ۳۲۶۶۵ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۳
مدیر امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

پیاده‌روی اربعین نماد و تبلور وحدت مسلمین است

مدیر امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: اربعین نماد و تبلور وحدت مسلمین و بیعت با ائمه اطهار(ع) به ویژه امام حسین(ع) است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، ضمن تسلیت ایام عزاداری امام حسین(ع) و اربعین حسینی اظهار کرد: زائرانی که برای زیارت اربعین می‌روند، در حقیقت تعظیم شعائر الهی را به منصه ظهور رساندند.

وی خاطرنشان کرد: در روایات ائمه اطهار(ع) ذکر شده که محبان اهل بیت(ع) زیارت امام حسین(ع) را انجام دهند و آن را ترک نکنند، اگر هر فرد پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود، پاداش فراوانی دارد و گناهانش بخشیده می‌شود.

مدیر امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه زیارت امام حسین(ع) در اربعین تعظیم شعائر الهی است، گفت: مسلمین از همه کشورها در راهپیمایی اربعین حضور پیدا می‌کنند، بنابراین تجمع باشکوه مسلمین اتفاق می‌افتد و در حقیقت اربعین نماد وحدت اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: اربعین می‌تواند نماد و تبلور وحدت مسلمین و بیعت با ائمه معصومین(ع) به ویژه امام حسین(ع) باشد.

کمال ادامه داد: امام حسین(ع) برای احیای دین جدش، امر به معروف و نهی از منکر، مقابله با استکبار و نظام سلطه و نفاق و ستم قیام کردند، این حضور مسلمین و زائران بیعتی با امام حسین(ع) است.

وی تصریح کرد: حاجیان پس از پوشیدن لباس احرام لبیک‌گویان به سمت مکه حرکت می‌کنند و زائران حسینی با پوشیدن لباس عزای امام حسین(ع) با گفتن لبیک یا حسین این راه را ادامه می‌دهند و با امام حسین(ع) تجدید بیعت می‌کنند.

مدیر امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه زائران پیاده نمونه بارز سبک زندگی اسلامی را به منصه ظهور می‌رسانند، گفت: مومنان و عزاداران در این پیاده‌روی زیارت اربعین بهترین شیوه‌ سبک زندگی را به نمایش می‌گذارند و محبت‌، عطوفت‌، از خودگذشتگی، ایثارگری و ساده‌زیستی نسبت به یکدیگر را مشاهده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم این الگو را به جامعه داخلی مانند روستاها و شهرهای مختلف انتقال دهیم، شاهد زندگی بهتر برای جامعه، کاهش آسیب‌ها، مشکلات اجتماعی و فرهنگی جوانان خواهیم بود.

کمال عنوان کرد: اربعین بزرگترین نماد قدرت اسلامی را در برابر نقشه‌های استکبار به نمایش می‌گذارد، با اتحاد می‌توانیم در برابر نقشه‌های استکبار و سلطه بایستیم و مقابله کنیم.

وی با اشاره به تشکیل ستاد اربعین گفت: نهادهای مختلف مانند دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات، جامعة المصطفی و العالمیه و سازمان حج و زیارت به ساماندهی برنامه‌های مختلف در این ایام می‌پردازند.

مدیر امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از اعزام بیش از 700 نفر مبلغ برای خدمات‌رسانی به زائران در پشت مرزها و داخل عراق خبر داد و افزود: این مبلغان مسائل شرعی، احکام، نماز و اهمیت زیارت اربعین را تذکر می‌دهند و برای خدمات‌رسانی به زائران ایرانی و ارتباط دوستانه با مسلمانان و ملت‌های دیگر اعزام می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 200 نفر از مبلغان شناسایی و تعلیم داده شده تا در کنار مبلغان نهادهای دیگر فعالیت کنند و به خدمت‌رسانی به زائران بپردازند.

کمال عنوان کرد: بخشی از مبلغان در کاروان‌ها و کنار زائران بوده و بخشی دیگر در موکب‌ها فعالیت دارند و بخشی در نجف و کربلا هستند و به رسیدگی به نیازها، کمک و امداد به زائران می‌پردازند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com