کد خبر ۳۲۶۸۳ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۸
مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل قم گفت :

مشاغل آلاینده خودرویی در استان قم ساماندهی می‌شود

علیرضا مظفری مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهرداری قم با اشاره به اینکه شهرک خودرویی در زمینی به مساحت 33 هکتار ساخته می‌شود از ساماندهی مشاغل آلاینده خودرویی در استان قم خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، علیرضا مظفری بیان کرد : از احداث شهرک خودرویی در استان قم خبرداد و اظهار داشت: این شهرک در زمینی به مساحت 33 هکتار جنب میدان میوه و تره بار که در تملک شهرداری بوده است ساخته می‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهرداری قم با بیان اینکه در شهرک بیش از 100 هزار متر مغازه برای مشاغل آلاینده احداث می‌شود، افزود: همه مشاغل آلاینده وابسته به خودرو از جمله صافکاری و مکانیکی و نقاشی و لوازم یدکی و مشاغلی از این دست در این محل ساماندهی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: هدف این شهرک خودرویی ساماندهی همه مشاغلی است که نیازهای خودرویی افراد را برطرف می‌کند و با توجه به اینکه ساماندهی صنوف آلاینده همیشه دغدغه کارشناسان عرصه مدیریت شهری و محیط زیست بوده است در دستور کار شهرداری قم قرار گرفته است.

مظفری با اشاره به اینکه اجرای این طرح طی برنامه زمان بندی 48 ماهه پیش‌بینی شده است، افزود: دهه فجر امسال عملیات احداث این پروژه با هزینه 250 میلیارد تومانی آغاز می‌شود که کل مراحل اجرایی آن را تماماً بر عهده سرمایه گذار بوده و تنها پروانه و زمین این شهرک از سوی شهرداری است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهرداری قم با اشاره به اینکه این پروژه در حال حاضر در فازدوم مرحله طراحی است، بیان کرد: بخشی از خاکبرداری این پروژه هم آغاز شده است و سعی می‌شود پس از بهره برداری مشاغل آلاینده خودرویی در یک مکان ساماندهی شوند.

وی با اشاره به اینکه مغازه‌ها با حداقل دهنه 5 و نیم متر ساخته می‌شوند، افزود: طول این غرفه‌ها 30 تا 40 متر است که به صورت سند دار واگذار می‌شود و فعالان این حوزه می‌توانند بر اساس میزان گستردگی فعالیتشان چند غرفه را خریداری کنند.

منبع : تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com