کد خبر ۳۴۰۹۵ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۵
فرماندار قم مطرح كرد:

ضرورت احداث مراکز ساماندهی زنان بی‌سرپرست در قم

فرماندار قم با اشاره به اینکه در تهران ۱۲۸ خانه کوثر وجود دارد، گفت: در استان قم باید از این گونه مراکز ایجاد شود که در آن اشتغال، بهداشت و درمان آنها مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، رضا سیار در یکصد و شصت و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که شامگاه یکشنبه و با حضور استاندار، شهردار و معاون عمرانی استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در مسئله انضباط شهری وظایف فرمانداری و شهرداری با هم قرین است، اظهار داشت: شهرداری قم در خط مقدم خدمت به مردم قرار گرفته و تا به امروز این خدمات را به درستی انجام داده است.

فرماندار قم با قدردانی از مدیریت زائران غیر ایرانی شهرداری قم، افزود: تا به امروز مسئله سفر زائران پاکستانی و عراقی به گونه مطلوب توسط شهرداری اداره شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای کنترل موضوع وانت بار‌ها و دست فروش‌ها عزم و همت وجود دارد اما نیاز به همراهی دستگاه‌های قضایی دارد و باید بهانه را از برخی از این افراد و متخلفان برای ساماندهی نهایی به‌کار بگیریم.

سیار با اشاره به اینکه باید ساماندهی نرم‌افزایی مدیریت وانت بارها صورت بگیرد، عنوان کرد: طرح ساماندهی وانت بار‌ها که در اردیبهشت بررسی شده بود هنوز اجرایی نشده است و برای انجام مراحل اجرایی نیازمند دستور قضایی است.

فرماندار قم با انتقاد از این که وضع وانت بار‌ها واقعا در شهر اسفبار است، بیان کرد: این مسئله برای هیچ کسی قابل قبول نیست و باید به صورت مستمر با آن برخورد شود و متخلفان در طول زمان به آن عادت کنند و از اقدام دوباره به این مسئله خودداری کنند.

وی با بیان اینکه در مورد دست‌فروش‌ها هم از سمتی به سمت دیگر سوق پیدا می‌کنند، خاطرنشان کرد: این دست‌فروشان در حال حاضر در مرکز شهر آشفته بازاری را شکل داده‌اند که باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

سیار با اشاربه این که در موضوع کنترل طلاق و اعتیاد گله داریم، عنوان کرد: شورای شهر همت خود را در این زمینه مثل سال‌های قبل ادامه نداد، در همه شهرداری‌های کشور در این حوزه سهم قابل توجهی را برای این مسئله قرار می‌دهند

فرماندار قم با بیان این که ما می‌دانیم که بودجه شهر محدود است اما این مسئله‌های اجتماعی علاوه بر مشکلات بسیار چهره شهر را هم نازیبا کند، خاطرنشان کرد: برای ایجاد اشتغال و فضای درمان برای زنان و بانوان خیابانی باید مراکزی ایجاد شود در تهران 128 مرکز کوثر قرار دارد که در استان قم تنها یک مرکز هم وجود ندارد.

 

منبع: تسنيم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com