کد خبر ۳۴۴۲۲ انتشار : ۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۵

ضرورت اجرای فاز نخست طرح ساماندهی امامزاده موسی مبرقع تا پایان سال 95

معاون امور عمرانی استاندار قم بر ضرورت اجرای فاز نخست طرح ساماندهی امامزاده موسی مبرقع(ع) تا پایان سال 95 تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) از روابط عمومی استانداری قم، محسن بهشتی در جلسه بررسی طرح فضای پیرامونی امامزاده موسی مبرقع(ع)، طی سخنانی خواستار تلاش برای انجام هر چه زودتر تملکات در راستای اجرای این طرح شد و افزود: بحث های کارشناسی این طرح باید مورد بررسی قرار گرفته و در جلسه آتی به تصویب اعضاء برسد.


وی با اشاره به تاکید مراجع تقلید مبنی بر سرعت بخشیدن به اجرای طرح های عمرانی به خصوص در اماکن مقدس، طولانی شدن تملک املاک مجاور امامزادگان چهل اختران را مورد توجه قرار داد و افزود: این مساله موجب ایجاد نارضایتی مردم این منطقه خواهد شد.


معاون استاندار قم با بیان اینکه از همه اعتبارات استانی و ملی باید برای اجرای طرح ساماندهی فضای پیرامونی امامزادگان چهل اختران استفاده کنیم تصریح کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نیز در این راستا بسیار موثر خواهد بود.


موسی مُبَرقَع (متوفی 296ق.) فرزند امام جواد(ع) و برادر کوچکتر امام هادی(ع) است. وی اهل علم بوده و روایاتی را از امام جواد(ع) نقل کرده است.


او را به جهت پوشاندن چهره اش با نقاب، مُبَرقَع می نامیده اند. مزار وی در محله چهل اختران قم مورد زیارت و تکریم شیعیان است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com