کد خبر ۳۲۷۰۶ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۴
از ابتدای سال تاکنون صورت گرفته است ؛

۷۷ درصد مراجعات به مراکز مشاوره نیروی انتظامی قم مصالحه شد

سرهنگ احمد صادقی معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان قم از مصالحه ۷۷ درصد مراجعات به مراکز مشاوره نیروی انتظامی از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سرهنگ احمد صادقی اظهار داشت : با اشاره به اهمیت بالای مشاوره و مشورت در دین اسلام، گفت: اهمیت رویکرد جامعه محوری پلیس به خوبی خود را در حوزه مشاوره و مددکاری به عنوان یک اقتدار نرم نشان می‌دهد که ارائه خدمات رایگان به اقشار مختلف، ایجاد رابطه نزدیک و صمیمی و اعتماد آمیز بین پلیس با مردم، شناسایی ریشه‌ها و زمینه‌های رفتارهای ناهنجار و بزهکاری، تلاش در جهت از بین بردن بسترهای بروز معضلات اجتماعی و پیشگیری از آن‌ها، آگاه سازی جامعه به منظور افزایش توانایی‌های مقابله‌ای و ایجاد فرهنگ مشاوره در بحران‌های زندگی، افزایش مهارت‌های زندگی و مهارت حل مشکلات و تقویت فعالیت‌های جایگزینی برای افراد در معرض خطر از جمله اهداف تأمین مشاوره در پلیس است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم عنوان کرد: در حوزه کار پلیس یکی از راه‌های توسعه امنیت روانی و پیشگیری از وقوع برخی انحرافات و آسیب‌های اجتماعی، خدمات مشاوره و مددکاری به صورت علمی است.

وی گفت: وجود تیم تخصصی در اداره مشاوره شامل کار‌شناسی، روان‌شناسی، مددکار اجتماعی، روان سنج و مشاورین حقوقی و انتظامی، حضور و مراجعه زیاد به این مرکز و کاهش محسوس پرونده‌های ارجاعی به مراجع قضایی و پیگیری مددکاری، رفع مشکل مراجعین از نتایج مثبت فعالیت این مراکز است.

صادقی گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۴۴۰ مراجعه در اداره مشاوره و دوایر اجتماعی کلانتری‌های استان قم بررسی شده است که چنانچه در هر مراجعه حداقل ۲ نفر حضور داشته باشند و برای هر نفر نیز حداقل ۲ جلسه مشاوره در نظر گرفته شده باشد می‌توان گفت بیش از ۴۰ هزار جلسه در مرکز مشاوره و دوایر اجتماعی کلانتری‌های استان قم برگزار شده است.

وی عنوان کرد: آمار مراجعین به مرکز مشاوره و مددکاری بر اساس نوع خدمات مراجعه در سال جاری سه هزار و ۹۶۰ مورد و آمار مراجعین به دوایر مددکاری کلانتری‌ها پنج هزار و ۴۰۰ مورد بود که ۷۷ درصد از مراجعات به مصالحه رسیده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم ادامه داد: در سال جاری ۵۰۴ جلسه سخنرانی در مدارس و مساجد با موضوعات آسیب‌های اجتماعی و مهارت‌های زندگی از طرف مشاورین برگزار شده است.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com