کد خبر ۳۵۵۳۶ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۹
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی قم:

بیش از ۷۲ درصد پرونده‌ها در دوایر اجتماعی کلانتری‌های قم به سازش می‌انجامد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم از مصالحه و سازش بیش ۷۲ درصد پرونده‌های ارجاعی توسط مددکاران استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «احمد صادقی» اظهارداشت: در جامعه همه مسئول هستند و نیروی انتظامی به سبب وظیفه و مسئولیتی که دارد، بیشترین ارتباط را با مردم داشته و این نیرو، بیشتر با آسیب‌ها و معضلاتی که مردم با آن دست به گریبان هستند رو به رو است، لذا معاونت اجتماعی با استفاده از وجود اساتید و کار‌شناسان مجرب در جهت برطرف کردن این مشکلات، قدم برداشته است.

وی با اشاره به اینکه مشاوران، پیشتازان پیشگیری از آسیبهای اجتماعی هستند، گفت: این کار‌شناسان می‌توانند با‌شناختی که از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی دارند با بررسی محتوایی، راه کارهای عملی و خوبی را جهت حل این معضلات ارائه نموده و با حل و فصل اختلافات خانوادگی و ایجاد مصالحه از فروپاشی خانواده‌ها پیشگیری و بر استحکام و تقویت بنیان آن اضافه کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم ادامه داد: با بسط و گسترش دوایر مددکاری در کلانتری‌ها می‌توان بیشتر جرائم و تخلفات را با راهنمایی و مشاوره حل کرد، بدون اینکه نیازی به بازداشتگاه یا زندان باشد و اگر خدمات مشاوره‌ای به خوبی انجام نگیرد نتیجه معکوس خواهد داشت.

صادقی با بیان اینکه در سال جاری تعداد 7302 فقره پرونده جهت مصالحه و سازش به دوایر اجتماعی کلانتری‌ها و کار‌شناسان مرکز مشاوره ارجاع داده شده است افزود: با تلاش کار‌شناسان و مددکاران دوایر اجتماعی کلانتری‌ها 5257پرونده، یعنی بیش از 72 درصد از پرونده‌های ارجاعی منجر به مصالحه و سازش گردیده است و 1338 مورد نیز خدمات مشاوره‌ای به شهروندان توسط کار‌شناسان مشاوره‌ای در کلانتری‌ها صورت گرفته است.

وی با اشاره به عملکرد مرکز مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در امسال افزود: رسیدگی به 5280 مورد مشاوره روان‌شناختی و مددکاری در مرکز مشاوره برگ زرین دیگری از خدمات رسانی پلیس به شهروندان است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان قم واقع در خیابان امام خمینی (ره) دردوشیفت صبح وعصر به صورت حضوری وتلفنی با شماره تماسهای 36606085 و 2182574 آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به همشهریان است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com