کد خبر ۳۲۷۲۲ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۶
در ایام پایانی ماه صفر

برنامه غریبانه از رادیو معارف پخش می‌شود

مدیر گروه قرآن و اهل بیت (ع) رادیو معارف از پخش برنامه غریبانه از این رسانه همزمان با ایام پایانی ماه صفر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام خدابخش‌عظیمی با اشاره به برنامه‌های رادیو معارف به مناسبت ایام پایانی ماه صفر گفت: برنامه غریبانه به صورت زنده در شب‌های پایانی ایام صفر پخش می‌شود که در شب اول زندگی مومنانه و روح توصیه‌های پیامبر اکرم(ص) تبیین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه به رفتارهای دینی و زندگی مومنان می‌پردازد و عبادات الهی مانند نماز، روزه، حج، جهاد و ... در پرتو ولایت الهی در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت (ع) رادیو معارف با اشاره به محورهای دیگر برنامه غریبانه گفت: رعایت حقوق دو امانت پیامبر (ص)، انس با دو امانت، اطاعت و یاری دو امانت، تأسی به پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) در رفتارهای فردی، اجتماعی و خانوادگی، اوج رحمت و عطوفت در برخورد با مومنان و نفوذناپذیری در مقابل وعده‌ها، وعیدها و تحریم‌ها از محورهای دیگر این برنامه است.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه در شب دوم به تحمیل صلح بر امام حسن مجتبی (ع) می‌پردازد و موضوعاتی مانند حق ولی و حاکم دینی بر مردم و تحلیل اجتماعی فرهنگی صلح امام حسن مجتبی (ع) با تأکید بر درس‌ها و عبرت‌های امروزی تبیین می‌شود.

عظیمی با بیان اینکه در شب سوم این برنامه به موضوع تشکیل امت منسجم و یکپارچه اسلام پرداخته می‌شود، گفت: اقدامات امام رضا (ع) برای تاسیس این امت مطرح می‌شود و اصولی مانند حق محوری، احیای امر اهل بیت (ع)، همدلی و یکدلی، زیارت یکدیگر، گره‌گشایی از کارها، رسیدگی به ایتام، رعایت حقوق دیگران و احترام به همسر و فرزندان مطرح می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: مودت اهل بیت (ع) در شب چهارم این برنامه ذکر می‌شود و به موضوعاتی مانند زیارت اهل بیت (ع)، فضیلت زیارت امام رضا (ع)، آداب زیارت امام رضا (ع) و نماز زیارت پرداخته می‌شود.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت (ع) رادیو معارف گفت: برنامه زنده غریبانه از استودیو رادیو معارف در مشهد مقدس با گویندگی رضا حبیبی و کارشناسی حجت‌الاسلام محمود صفاری از 27 تا 29 صفر از ساعت 17:30 الی 19 پخش می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com