کد خبر ۳۲۸۳۹ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۲
روزهای سوم و چهارم دی‌ماه برگزار می شود :

کشتی‌گیران قم در مسابقات پهلوانی کشور به روی تشک می‌روند

کشتی‌گیران استان قم در تلاش برای کسب مدال از رقابت‌های کشتی پهلوانی قهرمانی کشور برابر حریفان خود به روی تشک می‌روند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، کشتی‌گیران استان قم به منظور شرکت در رقابت‌های قهرمانی کشتی پهلوانی بزرگسالان کشور شناخته شده و هم اکنون مشغول انجام تمرینات و برنامه‌های آماده‌سازی خود هستند تا با تمام توان برابر حریفان خود صف‌آرایی کنند.

این در حالی است که رقابت‌های کشتی پهلوانی قهرمانی رده سنی بزرگسالان کشور به میزبانی هیئت کشتی استان آذربایجان شرقی در شهر تبریز به انجام می‌رسد و فدراسیون کشتی این مسابقات را با عنوان یادواره کشتی‌گیر فقید کشورمان زنده‌یاد علیرضا سلیمانی برگزار می‌کند.

در شرایطی که برای نفرات برتر این دوره از پیکارهای کشتی پهلوانی قهرمانی رده سنی بزرگسالان ایران جایزه 50 سکه‌ای در نظر گرفته شده، این مسابقات یک دلیل دیگر برای جذاب‌تر شدن رقابت مدعیان دارد زیرا نفرات قهرمان هر وزن به تیم ملی راه می‌یابند.

بر این اساس رقابت کشتی‌گیران شرکت کننده در پیکارهای کشتی پهلوانی قهرمانی رده سنی بزرگسالان کشور روزهای سوم و چهارم دی‌ماه با عنوان یادواره مرحوم علیرضا سلیمانی قهرمان سنگین وزن کشتی جهان در شهر تبریز برگزار می‌شود.

فدراسیون کشتی با استناد به فرآیند انتخاب تیم‌های ملی کشتی آزاد، فرنگی و کشتی‌های سنتی کشور در سال جاری، به نفرات قهرمان اوزان مختلف آخرین دوره رقابت‌های کشتی پهلوانی کشور مجوز حضور در رقابت‌های مرحله نخست انتخابی تیم ملی را داده است.

در شرایطی که این دوره از رقابت‌های کشتی پهلوانی قهرمانی بزرگسالان ایران به منظور تعیین پهلوان برتر و صاحب بازوبند کشور در سال 94 نیز برگزار می‌شود، مدعیان در تلاش برای کسب عناوین برتر اوزان 60، 70، 80، 90 و به اضافه 90 کیلوگرم با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

این رقابت‌ها بدون ارفاق وزن برگزار می‌شود و حداقل وزن کشتی‌گیران برای شرکت در این دوره، 55 کیلوگرم است، ضمن اینکه کشتی‌گیران متولد دهم دی‌ماه سال 1377 و بزرگ‌تر مجاز به شرکت در مسابقات امسال کشتی پهلوانی قهرمانی بزرگسالان کشور هستند.

به نفرات اول تا سوم این مسابقات حکم قهرمانی و مدال اهداء خواهد شد، ضمن اینکه قهرمان این مسابقات در وزن به اضافه 90  کیلوگرم تعداد 30 سکه و قهرمانان سایر اوزان تعداد پنج سکه تمام بهار آزادی به عنوان جایزه نقدی این پیکارها دریافت می‌کنند.

همچنین فنی‌ترین کشتی‌گیر بر اساس جدول مسابقات انتخاب و معرفی خواهد شد، ضمن اینکه با معرفی مربی نمونه توسط کمیته مربیان و داور نمونه این رقابت‌ها توسط هیئت ارزیابی داوران از آنها در مراسم پایانی پیکارهای کشتی پهلوانی کشور تقدیر خواهد شد.

با توجه به برگزاری مسابقات وزن به اضافه 90 کیلوگرم به منظور تعیین پهلوان برتر و صاحب بازوبند کشور در سال جاری، رقابت‌های این وزن بصورت آزاد برگزار می‌شود  و شرکت کنندگان با ارائه معرفی‌نامه رسمی از سوی هیئت کشتی استان خود مجوز حضور در این پیکارها را دارند، ضمن اینکه محدودیتی از نظر تعداد کشتی‌گیران شرکت کننده در این دوره وجود ندارد.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com