کد خبر ۳۲۸۵۷ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۷
رئیس هیئت شطرنج استان قم خبر داد

پیروز‌ی‌های تربیت قم در مسیر صعود به جمع بالانشین‌های لیگ برتر

رئیس هیئت شطرنج استان قم از پیروزی‌های شطرنج‌بازان تیم تربیت بدنی قم در راه صعود به جمع بالانشین‌های لیگ برتر شطرنج باشگاه‌های کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حسین رحمتی‌نشاط گفت: با تکیه بر توانایی شطرنج‌بازان هم‌استانی امسال در مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور حضور یافته‌ایم و تا این هفته نتایج خوبی در مقابل تیم‌های لیگ برتری کسب کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بازی‌های فصل جاری لیگ برتر شطرنج باشگاه‌های کشور از شهریورماه آغاز شد و تیم‌های لیگ برتری در سه مرحله نیم‌فصل نخست با یکدیگر به رقابت پرداختند و سه مرحله نیز در دور برگشت با یکدیگر مسابقه می‌دهند تا تکلیف رده‌بندی نهایی تیم‌ها مشخص شود.

رئیس هیئت شطرنج استان قم اضافه کرد: امسال رقابت‌های لیگ برتر شطرنج باشگاه‌های کشور با شرکت 14 تیم آغاز شد، اما در میانه راه چند تیم از جمله تیم سرشناس پرسپولیس تهران به دلیل مواجهه با مشکلات مالی از ادامه مسابقات لیگ برتر انصراف دادند.

وی تصریح کرد: با اینکه از نظر مالی محدودیت‌های زیادی داریم، اما به کار خود در رقابت‌های لیگ برتر شطرنج ادامه دادیم تا حرکت رو به جلوی شطرنج قم متوقف نشود؛ در این فصل با حریفان خود بازی‌های خوبی داشتیم و نتایج خوبی کسب کرده‌ایم.

رحمتی‌نشاط اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی سازمان لیگ فدراسیون شطرنج، دیدارهای مرحله چهارم از مسابقات چهاردهمین دوره لیگ برتر شطرنج باشگاه‌های کشور به میزبانی تیم شطرنج راه و شهرسازی لرستان در خرم‌آباد به انجام رسید.

وی خاطرنشان کرد: در هفته نخست از دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر شطرنج باشگاه‌های کشور، تیم شطرنج تربیت قم برابر تیم‌های بانک سرمایه، باشگاه پاییز اهواز، راه و شهرسازی لرستان و پارک فناوری به میدان رفت و دو پیروزی با ارزش کسب کرد.

رئیس هیئت شطرنج استان قم با بیان اینکه تیم تربیت‌ قم در مرحله نخست از دور برگشت لیگ برتر شطرنج صاحب دو پیروزی، یک تساوی و یک باخت شد، ادامه داد: تنها باخت تیم تربیت در این مرحله از پیکارهای لیگ برتر برابر تیم شطرنج بانک سرمایه شکل گرفت؛ در حالی که تیم ما در نیم‌فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر شطرنج این تیم را مغلوب کرده بود.

وی اضافه کرد: تیم شطرنج تربیت‌ قم در نخستین بازی خود از دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر به مصاف تیم باشگاه پاییز اهواز رفت و با ارائه بازی برتر توانست از این دیدار با برتری قاطع 3.5 بر 1.5 خارج شده و امتیازات ارزشمند آن را به خود اختصاص دهد.

رحمتی‌نشاط خاطرنشان کرد: تیم شطرنج تربیت قم در دومین دیدار خود به مصاف تیم پارک علم و فناوری رفت و از این بازی نیز با برتری 2.5 بر 1.5 خارج شد و دومین برد متوالی خود را کسب کرد تا در جدول رده‌بندی این دوره از رقابت‌ها صعود چشمگیری داشته باشد.

وی با بیان اینکه رقابت‌های هفته نخست دور برگشت با جدال 11 تیم به انجام رسید، اظهار کرد: شطرنج‌بازان تیم تربیت قم در سومین مسابقه خود در مقابل راه و شهرسازی لرستان به تساوی دو بر دو دست یافت و در سومین بازی 0.5 بر 3.5 مغلوب تیم تیم بانک سرمایه شد.

رحمتی‌نشاط گفت: به دلیل انصراف تیم استقلال و برگزار نشدن دیدار این تیم مقابل حریفان خود، جدول لیگ برتر شطرنج دستخوش تغییراتی خواهد شد، ضمن اینکه نحوه حذف امتیازات تیم‌های حاضر در بازی‌های مقابل استقلال توسط کمیته لیگ و مسابقات فدراسیون اعلام می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com