کد خبر ۳۲۸۷۴ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۴
رئیس هیئت شطرنج استان قم:

رقابت‌های لیگ شطرنج در قم برگزار می‌شود

رئیس هیئت شطرنج استان قم از برنامه‌ریزی این هیئت برای آغاز رقابت‌های فصل جدید لیگ شطرنج باشگاه‌های قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حسین رحمتی‌نشاط اظهار کرد: ما برای اینکه پشتوانه‌ خوبی برای تیم‌های حاضر در مسابقات لیگ و پیکارهای شطرنج قهرمانی کشور داشته باشیم، روی رده‌های سنی پایه سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

وی ادامه داد: وقتی استعدادهای رده‌های سنی پایه را پرورش می‌دهیم، بالطبع باید فضا و موقعیت برای کسب تجربه نیز برای آنها فراهم شود، به همین دلیل در تقویم سالیانه هیئت شطرنج استان قم نگاه و توجه ویژه‌ای به رقابت‌های استانی از جمله لیگ باشگاه‌ها شده است.

رئیس هیئت شطرنج استان قم از برنامه‌ریزی این هیئت برای آغاز فصل جدید مسابقات لیگ شطرنج باشگاه‌های قم خبر داد و عنوان کرد: در سطح کشور این لیگ با عنوان جام اندیشمندان برگزار می‌شود و ما در سطح استان این لیگ را با عنوان جام فرهیختگان برگزار می‌کنیم.

وی اضافه کرد: ‌با توجه به حضور تیم شطرنج تربیت قم در لیگ برتر شطرنج باشگاه‌های کشور جام اندیشمندان و با مواجهه با تنگناهای موجود به ویژه در بخش مالی، در هیئت شطرنج همچون سال‌های قبل سعی داریم با برگزاری لیگ استانی روند رو به رشد این رشته را استمرار ببخشیم.

رحمتی‌نشاط با بیان اینکه فصل جدید رقابت‌های لیگ شطرنج باشگاه‌های قم از روزهای پایانی آذر ماه آغاز خواهد شد، بیان کرد: سال گذشته این رقابت‌ها را با حضور 6 تیم برگزار کردیم و انتظارمان این است که امسال لیگ استانی با حضور تعداد تیم‌های بیشتری به انجام برسد.

وی تاکید کرد: هدف مهمی که ما در هئیت شطرنج استان قم با جدیت پیگیری می‌کنیم، ادامه اجرای طرح‌های استعدادیابی و کشف نخبه‌های این رشته است، این مهم تنها اختصاص به رده‌های پایه ندارد و ما در تمام سنین آمادگی آموزش شطرنج را به علاقمندان به این رشته داریم و امکان حضور تمامی رده‌های سنی را نیز در مسابقات لیگ شطرنج باشگاه‌های قم فراهم کرده‌ایم.

رئیس هیئت شطرنج استان قم بیان کرد: برای حضور در مسابقات لیگ شطرنج باشگاه‌های قم هیچ محدودیتی در نظر گرفته نشده است، بلکه تمام باشگاه‌های فعال این رشته، تیم‌هایی به صورت آزاد با برخورداری از حامی مالی، دستگاه‌های دولتی و بخش‌های خصوصی می‌توانند در لیگ شطرنج قم حضور داشته باشند.

وی ابراز کرد:‌ هم اکنون مشغول ثبت نام از تیم‌های علاقمند به حضور در مسابقات لیگ 1394 شطرنج باشگاه‌های قم هستیم و ثبت نام همه روزها تا پایان هفته جاری در دفتر هیئت شطرنج استان قم واقع در مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم انجام می‌شود.

رحمتی‌نشاط با بیان اینکه تا کنون ثبت نام از 6 تیم علاقمند به حضور در لیگ باشگاه‌های قم صورت گرفته، در پایان اظهار کرد: تیم‌های شهرداری قم، بیمه تامین اجتماعی، بانک ملی و سه تیم شرکت کننده دیگر حضورشان در لیگ امسال قطعی شده و منتظر تعداد تیم‌های بیشتری در جام باشگاه‌های استان قم با عنوان فرهیختگان هستیم.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com