کد خبر ۳۳۲۴۴ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۸
رئیس هیئت شطرنج استان قم:

4 شطرنج‌باز قم در لیگ برتر درخشیدند

رئیس هیئت شطرنج استان قم از درخشش 4 شطرنج‌باز قم در مسابقات لیگ برتر شطرنج مردان باشگاه‌های کشور جام اندیشمندان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حسین رحمتی‌نشاط گفت: در شرایطی که مسیرهای منتهی به لرستان با توجه به وضعیت آب و هوا چندان مناسب نبود شطرنج‌بازان قم به سختی خود را به خرم‌آباد رساندند و در آغاز دور برگشت لیگ برتر شطرنج به مصاف حریفان رفتند.

وی ادامه داد: یکی از تیم‌های کم‌بضاعت حاضر در مسابقات لیگ برتر شطرنج باشگاه‌های کشور هستیم، اکثر تیم‌ها یا از طریق هوایی و یا با خودروهای شخصی و با بهترین امکانات اقامتی در این رقابت‌ها حضور یافته بودند، اما تیم ما به سختی به مکان برگزاری رقابت‌ها رسید.

رئیس هیئت شطرنج استان قم تصریح کرد: در هر حال کیفیت عملکرد شطرنج‌بازان قم در مرحله نخست از دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر شطرنج باشگاه‌های کشور مطلوب بود و دو پیروزی شیرین با درخشش شطرنج‌بازان شایسته قم در کارنامه تیم تربیت قم ثبت شد.

وی با بیان اینکه دیدارهای مرحله چهارم از چهاردهمین دوره مسابقات لیگ برتر شطرنج مردان باشگاه‌های کشور جام اندیشمندان به میزبانی تیم راه و شهرسازی لرستان در خرم‌آباد برگزار شد، اضافه کرد: در این مرحله تیم تربیت قم سه مسابقه با حریفان خود انجام داد.

رحمتی‌نشاط ادامه داد: ‌با برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی سازمان لیگ فدراسیون شطرنج، مرحله چهارم رقابت‌های لیگ برتر با رقابت فشرده شطرنج‌بازان داخلی و خارجی به میزبانی هتل شهرداری خرم‌آباد به انجام رسید و تیم شطرنج تربیت قم در این مرحله موفق به کسب دو پیروزی شد.

وی یادآور شد: در هفته نخست از دور برگشت این رقابت‌ها، تیم تربیت قم با تیم‌های بانک سرمایه، باشگاه پاییز اهواز، راه و شهرسازی لرستان و پارک فناوری سمنان به رقابت پرداخت و در نهایت صاحب دو پیروزی شد و یک پله جایگاه خود را در جدول ارتقاء داد.

رئیس هیئت شطرنج استان قم تصریح کرد: همچنین یک تساوی نیز برای تیم شطرنج تربیت قم در این رقابت‌ها رقم خورد و نماینده قم مقابل تیم میزبان یعنی راه و شهرسازی لرستان که در جایگاه چهارم جدول رده‌بندی قرار دارد دو بر دو مساوی کرد.

وی خاطرنشان کرد: شطرنج‌بازان تیم تربیت قم تنها باخت این مرحله را مقابل تیم بانک سرمایه پذیرفتند؛ در حالی که تیم ما در نیم‌فصل نخست رقابت‌ها این تیم را شکست داده بود و با این نتایج توانست یک پله جایگاه خود را در جدول رده‌بندی ارتقاء بدهد.

رحمتی‌نشاط اظهار کرد: فرشید آزادبخش، مصطفی سخایی، امیرمحمد حمیدی و فراز قلعه‌دار چهار شطرنج‌بازی هستند که ترکیب تیم تربیت قم را در دیدارهای مرحله نخست از دور برگشت فصل جاری لیگ برتر شطرنج باشگاه‌های کشور تشکیل می‌دادند.

رئیس هیئت شطرنج استان قم در پایان گفت: به دلیل انصراف تیم استقلال و برگزار نشدن دیدار این تیم مقابل سایر رقبا، جدول لیگ برتر شطرنج دستخوش تغییراتی خواهد شد و بر همین اساس با توجه به شرایط موجود،‌ تیم شطرنج تربیت قم در حال حاضر در جایگاه هفتم جدول رده‌بندی ایستاده است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com