کد خبر ۳۲۸۸۷ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۰
معاون امور عمرانی استاندار و رئيس كميته مناسب سازی استان قم:

سازمان نظام مهندسی در بحث طراحی و شهرداريها در صدور پروانه مناسب‌سازی را جدی تر بگيرند

مهندس بهشتي شهرداري و نظام مهندسي را دو نهاد مهم و حياتي در مناسب سازي عنوان كرد و گفت: اين دو نهاد در بطن كار مناسب سازي هستند، سازمان نظام مهندسي در بحث طراحي و نظارت و شهرداريها در صدور پروانه مبحث مناسب سازي را جدي تر بگيرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، جلسه كميته مناسب سازي استان با حضور مديران كل دستگاههاي مرتبط و به رياست معاون امور عمراني استانداري قم تشكيل شد.

در اين جلسه مهندس محسن بهشتي طي سخناني با اشاره به آمار جمعيت سالمندان و معلولان كشور كه حدود 10درصد افراد جامعه را تشكيل مي‌دهند، گفت: وجود 80 هزار سالمند ، بيش از 22 هزار معلول با معلوليت‌هاي مختلف و 13 هزار جانباز سرافراز در استان وظيفه ما را در برابر اين عزيزان براي آماده سازي و مناسب سازي معابر و اماكن عمومي جهت حضور اين قشر عظيم در اجتماع سنگين‌تر مي‌كند.

وي افزود: حضور اين عزيزان در اجتماع مي‌تواند در كاهش آثار و عوارضات بيماري و معلوليت بسيار مثمر ثمر باشد، لذا لازم است سازمان بهزيستي تمام توان خود را براي ارائه برنامه‌هايي براي پيشبرد اهداف مناسب سازي و حضور اجتماعي اين جامعه هدف به كار گيرد و دستگاههاي استان در اين راستا بايد همكاري و هماهنگي داشته باشند.

معاون امور عمراني استاندار و رئيس كميته مناسب سازي استان بيان داشت: در يك دهه گذشته اقدامات خوبي در امر مناسب سازي انجام شده اما تا رسيدن به نقطه ايده‌آل فاصله زيادي داريم و اين موضوع در همه ساختمانها و اماكن عمومي و حتي دولتي به درستي اجرا نمي‌شود.

وي تأكيد كرد: يك عزم عمومي و همگاني براي مناسب سازي لازم است، اگرچه برخي وظايف اداري براي دستگاههاي اجرايي تعريف و ابلاغ شده اما عزم همگاني و اقدام جهادي مي‌تواند عقب ماندگيهاي گذشته را تا حدودي جبران نمايد.

مهندس بهشتي شهرداري و نظام مهندسي را دو نهاد مهم و حياتي در مناسب سازي عنوان كرد و گفت: اين دو نهاد در بطن كار مناسب سازي هستند، سازمان نظام مهندسي در بحث طراحي و نظارت و شهرداريها در صدور پروانه مبحث مناسب سازي را جدي تر بگيرند.

وي افزود: در همين راستا هيئت كارشناسي زير مجموعه كميته مناسب سازي استان متشكل از دفتر فني استانداري، بهزيستي، راه و شهرسازي، شهرداري و نظام مهندسي ضمن بازديد از پروژه‌هاي عمومي و دولتي گزارش مصور از اجراي مناسب سازي به جلسات كميته ارائه خواهند كرد.

در اين جلسه نمايندگان تعدادي از تشكلهاي غير دولتي معلولان گزارشي از وضعيت مناسب سازي و اقدامات انجام شده و مشكلات معلولان تحت پوشش خود را بيان داشتند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com