کد خبر ۳۲۸۹۲ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۹
معاون شهردار قم مطرح کرد

افزایش چشمگیر مشارکت مردم قم در پاکیزگی شهر

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم گفت: مردم و هیئت‌ها در ایام محرم و صفر مشارکت خوبی در پاکیزگی شهر داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید امیر سامع در جلسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به برگزاری عزاداری‌های دو ماه محرم و صفر در شهر قم اظهار کرد: امسال ستادهای هشت‌گانه در خیابان‌های اصلی مستقر شدند و شهرداران مناطق مسئولیت این موضوع را به عهده گرفتند.

وی افزود: آماده‌باش و استقرار اکیپ‌های آتش‌نشانی نزدیک کانون‌های جمعیتی صورت گرفت که موجب شد در مواقع بروز حادثه عکس‌العمل خوبی داشته باشیم.

معاون شهردار قم ادامه داد: مسائل ایمنی در ایستگاه صلواتی به وسیله گشت آتش‌نشانی مورد بررسی قرار می‌گرفت و آموزش‌های لازم ارائه می‌شد. 

وی خاطر نشان کرد: پیش‌بینی شده بود که یک راهپیمایی غیر رسمی در بعد از ظهر اربعین از حرم به جمکران داشته باشیم که جمعیت عظیمی گرد آمدند و اتوبوس برای بازگشت این جمعیت پیش‌بینی شده بود.

سامع با اشاره به اهمیت مدیریت پسماند در ایام عزاداری گفت: امسال تلاش کردیم مسئله فرهنگسازی را در حوزه پسماند پررنگ‌تر کنیم. مأمورین آموزش حوزه پسماند در ایستگاه صلواتی کنار مردم حاضر شدند و آموزش‌های خود را ارائه کردند. 

وی افزود: ظروف پسماند را در مسیرهای اصلی حرکت دسته‌جات پیش‌بینی کردیم و حجم فعالیت کارگران خیلی کم بود چرا که مردم به شدت نظافت را رعایت می‌کردند.

معاون شهردار قم با اشاره به اینکه حدود 143 مجوز ایستگاه صلواتی در اربعین صادر شد اظهار کرد: آماده‌سازی صحن جامع حرم مطهر و مشخص کردن مسیر دسته‌جات و سیاه‌پوش کردن مسیر از دیگر اقدامات بود.

وی با اشاره به اینکه بارش برف در روزهای پایانی صفر موجب شد زحمت شهرداری بیشتر شود گفت: با این حال تلاش کردیم این موضوع خللی در خدمت‌رسانی به زائران ایجاد نکند.

برگزاری نمایشگاه عکس توسط سازمان زیباسازی٬ اعزام 50 دستگاه اتوبوس به مسیر مهران٬ آماده‌سازی پارکینگ‌ها و ... از دیگر اقدامات شهرداری در این روزها بود که سامع به آن اشاره کرد. 

وی با اشاره به تلاش شهرداری برای ساماندهی نمادهای شهر در این ایام اضافه کرد: اجرای چند نماد جدید با موضوع عاشورا هم از این اقدامات بود.

معاون شهردار قم درباره اهمیت نمادهای عاشورایی در سطح شهر اظهار داشت: هر قدر نمادهایی که ماندگاری بیشتری دارند از قبل پیش‌بینی و طراحی کنیم کیفیت بهتری را در برگزاری مناسبت‌ها در فضاسازی شهر خواهیم داشت.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com