کد خبر ۳۳۰۲۸ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۷
معاون اداری و پشتیبانی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای عنوان کرد :

تاثیر مهارت‌آموزی و گسترش فعالیت‌های فرهنگی در کاهش آمار بیکاری

رهام کیایی معاون اداری و پشتیبانی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: بیکاری یکی از معضلات اصلی کشور است که شاخص‌های بسیاری در کاهش آمار آن تاثیر دارد؛ مهارت‌آموزی و گسترش فعالیت‌های فرهنگی بخشی از این شاخص‌ها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، رهام کیایی در مجتمع آموزشی و فرهنگی یاوران مهدی (عج) برگزار شد، اظهار کرد: ائمه جماعات در این گردهمایی با برگزاری کارگروه‌های تخصصی نظرات مناسبی را مطرح کرده‌اند که امیدواریم بتوانیم از آنها در بخش‌های مختلف سازمان استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های پژوهشی شورای فرهنگی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای باید گسترش یابد، اضافه کرد: انسان از نماز آموزه‌های دینی بسیاری را فرا گرفته که رعایت حقوق مردم یکی از مهم‌ترین آنها است، زیرا انسان با لباس غصبی فرد دیگری نمی‌تواند نماز خود را اقامه کند.

معاون اداری و پشتیبانی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از مهارت‌آموزی بیش از سه میلیون نفر در طول سال یاد کرد و افزود: یک میلیون نفر در مراکز دولتی حضور فعال دارند، اما باید میزان اثربخشی این افراد مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های هدفمند مخاطبین مورد نیاز خود را جذب می‌کند، اضافه کرد: بیکاری یکی از معضلات اصلی کشور است که شاخص‌های بسیاری در کاهش آمار آن تاثیر دارد، مهارت‌آموزی و گسترش فعالیت‌های فرهنگی بخشی از این شاخص‌ها است.

کیایی بر بررسی نتایج توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تاکید کرد و ادامه داد: نزدیک به 15 هزار نیروی انسانی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای فعالیت دارند که اکنون استخدام برخی از آن‌ها در حال تبدیل وضعیت حق‌التدریس و پیمانی به استخدام رسمی است و برای رسمی شدن این افراد توجه آن‌ها به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی فراگیری آموزه‌های نماز و به‌کارگیری آن‌ها را عاملی برای جلوگیری از توسعه منکرات در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: مردم باید با اعمال خود تفاوت جامعه اسلامی را نسبت به تروریست‌هایی که خود را مدعیان دین اسلام می‌دانند برای جهان بشریت معرفی کنند.

کیایی خاطرنشان کرد: نیروی انسانی و فضاهای مناسبی در مراکز سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای فعالیت‌های فرهنگی وجود دارد که امیدواریم با توجه دبیران ستاد اقامه نماز مراکز و مدیران استانی بتوانیم در زمینه فعالیت‌های فرهنگی از جمله توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی دستاوردهای گسترده‌تری داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه امکانات لازم برای حمایت از فعالیت‌های فرهنگی باید در اختیار دبیران ستاد اقامه نماز قرار گیرد، اظهار کرد: به منظور عمل به ارکان اقتصاد مقاومتی تاکنون جلسه شورای مدیران استانی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار نشده است، اما اکنون دومین گردهمایی ائمه جماعات این سازمان در حال برگزاری است که این امر نشان از اهمیت توسعه فرهنگ کارآفرینی در میان کارآموزها دارد.

معاون اداری و پشتیبانی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای توانمندسازی کارآموز‌ها با اشتغال پایدار را یکی از اولویت‌های سازمان برشمرد و افزود: اگر برنامه‌ریزی ریشه‌ای وجود داشته باشد می‌توانیم از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری کنیم که توسعه امکانات آموزشی یکی از این برنامه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه مراکز استان‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در شرایط متفاوتی دامنه آموزشی خود را توسعه داده‌اند، تصریح کرد: ائمه جماعات باید وضعیت فرهنگی مراکز را آسیب‌شناسی کرده تا بتوانیم فضای فرهنگی مناسب‌تری را در استان‌ها داشته باشیم.

کیایی یادآور شد: ائمه جماعات و دبیران ستاد اقامه نماز می‌توانند همانند دیگر همکاران سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از امکانات و خدمات رفاهی این سازمان در استان‌های مختلف استفاده کنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com