کد خبر ۳۲۹۲۷ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۳

دولت برای رفع آسیب های اجتماعی عزم جدی و راسخی دارد

عطاء الدین قاسمی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم، گفت: دولت تدبیر و امید برای حل معضلات و آسیب های اجتماعی عزم جدی و راسخی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،  عطاء الدین قاسمی افزود : با بیان اینکه بحث مسائل اجتماعی یکی از مسائل مهم جامعه است، اظهار داشت: این معضلات باید با همکاری و درایت دستگاه های مسئول و مرتبط، پیگیری و تدابیر لازم برای حل آن اتخاذ شود.
وی با بیان اینکه در قم به لحاظ تئوری و جایگاه قانونی و اسناد بالا دستی در حد کافی به این مسائل پرداخته شده است، تصریح کرد: یکی از دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب کم شدن آسیب های اجتماعی، به منظور حاکم شدن نشاط اجتماعی و همچنین پیاده شدن سبک زندگی اسلامی در جامعه است.
قاسمی با اشاره به برگزاری جلسه های کارگروه فرهنگی اجتماعی در استانداری قم، گفت: بدون شک پیگیری مصوبات این کارگروه که با حضور دستگاه های متولی از جمله بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) به تصویب می رسد، در کاهش آسیب های اجتماعی نقش بسزا و مهمی دارد.
وی با بیان اینکه استانداری قم تمام تلاش خود را به سمت کاهش آسیب های اجتماعی درقم معطوف کرده است، گفت: ویژگی مهاجرپذیری قم زمینه ای برای آسیب پذیری این استان شده است.
قاسمی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: در حال حاضر در قم نیز مشکلات اقتصادی زیادی وجود دارد، که زمینه ساز بسیاری از برخی معضلات شده است.
وی با اشاره به موضوعاتی مانند اتباع بیگانه، طلاق و اعتیاد به عنوان مشکلاتی که کل جامعه قم را درگیر خود کرده است، تصریح کرد: با توجه به واقع شدن قم در شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور،سرریز آسیب های اجتماعی دیگر استان های کشور نیز به این استان منتقل می شود.
مدیرکل اجتماعی استانداری قم درادامه با تاکید بر مهم بودن معضل تکدی گری در قم، تصریح کرد: معضل تکدی گری در این شهر بویژه هسته مرکزی شهر ، بسیار خودنمایی می کند لذا باید اقدام های مفید و موثری از سوی دستگاه های مسئول انجام گیرد.

منبع : ایرنا

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com