کد خبر ۳۲۰۱۳ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۱
مدیر اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم:

70 درصد جرائم را آسیب دیدگان اجتماعی مرتکب می‌شوند

مدیر اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم گفت: براساس آمارها 70 درصد جرائم در جامعه توسط آسیب‌دیدگان اجتماعی صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سعید کاویانی با تبیین راهکارهای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: افزایش آگاهی شهروندان یکی از مؤثرترین راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم است.

وی با بیان اینکه اعتیاد زمینه‌ساز جرائم گوناگون در جامعه است،‌ تصریح کرد: 60 درصد از سرقت‌های خرد توسط معتادان رخ می‌دهد که در این راستا اردوگاهی در منطقه قمرود ایجاد شده است و نسبت به نگهداری معتادان در این مکان اقدام می‌شود.

مدیر اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم با تاکید بر اینکه تحقیقات نشان داده است در استان قم 70 درصد جرائم توسط افراد آسیب‌دیده به وقوع می‌پیوندد، گفت: با پیش‌بینی‌های قانونی برای جلوگیری از بالا رفتن آمار جرائم تلاش شده است که هزینه ارتکاب جرم برای مجرمان بالا باشد تا آمار وقوع جرم در جامعه کاهش یابد.

وی با بیان اینکه براساس آمارها 60 درصد سرقت‌های خرد در استان قم توسط معتادان صورت می‌گیرد، اضافه کرد: با اقدامات پیشگیرانه‌ای که صورت گرفت در ایام نوروز سال جاری میزان سرقت‌ها 19 درصد با کاهش روبرو بوده است.

کاویانی اضافه کرد: دادگستری قم برای آگاه‌سازی شهروندان نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی گوناگون اقدام کرد که در این راستا 62 اتحادیه که شامل 34 هزار واحد صنفی می‌شوند در دوره‌های آموزشی پیشگیری از وقوع جرم شرکت کرده و آموزش‌های لازم به آنان ارائه شد.

مدیر اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم با اشاره به برخی اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع سرقت تصریح کرد: با همکاری اتحادیه درب و پنجره‌سازان برای جلوگیری از سرقت درب‌های ضد سرقت ساخته می‌شود که سارقان توانایی باز کردن این نوع درب‌ها را نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه بسیاری از اطلاع‌رسانی‌های پیشگیرانه دادگستری از طریق اصناف به اطلاع واحدهای صنفی می‌رسد، خاطرنشان کرد: به مالکان واحدهای تجاری اطلاع داده شده است که درب مغازه خود را تعویض و نسبت به نصب دوربین مقابل واحدهای تجاری اقدام کنند.

کاویانی با بیان اینکه برخی از واحدهای تجاری بدون شناخت نسبت به استخدام شاگرد اقدام می‌کنند، ادامه داد: از مالکان واحدهای تجاری خواسته شده است در استخدام شاگرد نهایت دقت را داشته باشند و نسبت به نصب دوربین مداربسته اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی آمارهای گوناگون منتشر شده  طلاق از سوی مراکز گوناگونی مانند ثبت احوال، دادگستری و بهزیستی گفت: هر یک از این دستگاه‌ها با توجه به شاخصه‌هایی که دارند نسبت به اعلام آمارها اقدام می‌کنند.

مدیر اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم با تاکید بر اینکه آمار طلاق در استان قم نسبت به گذشته با کاهش مواجه بوده است، اضافه کرد: با توجه به اینکه مراکز مشاوره در استان گسترش یافته و دبیرخانه طلاق نیز در دادگاه خانواده تشکیل شده، آمار طلاق در استان قم با کاهش روبه‌رو شده است.

کاویانی با تاکید بر اینکه آمارها نشان داده در برخی از مناطق استان قم آمار طلاق نسبت به سایر مناطق بیشتر است، خاطرنشان کرد: از سوی دادگستری آموزش‌های لازم در این مناطق به ساکنان ارائه می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com