کد خبر ۳۲۹۸۷ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰
مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با صدور بیانیه ای اعلام کرد:

دولت نیجریه موظف به مجازات عوامل خودسر نظامی است

مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن وقایع اخیر نیجریه و کشته شدن صدها مسلمان و شیعه اعلام کرد: دولت نیجریه موظف است عوامل خودسر نظامی در این کشور را مجازات کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم، شهادت و کشته شدن جمع کثیری از مسلمانان نیجریه از سوی ارتش این کشور، موجب تاثر و تاسف عمیق شد.
در این بیانیه تاکید شده است: هجوم و تخریب حسینیة بقیه الله الاعظم(عج)، حمله و تخریب منزل رهبر شیعیان نیجریه حجت الاسلام والمسلمین زکزاکی و به خاک و خون کشانیدن صدها کودک زن و مرد جنایتی نیست که هیچ دولت و ملت آزاده ای در برابر آن سکوت کند.
مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در این بیانیه، این جنایات وحشیانه و سکوت معنادار مجامع بین المللی و مدافع حقوق بشر را محکوم کرده و از مردم مسلمان نیجریه درخواست می کند که اجازه ندهند که افراد غیرمسئول و وابسته، برادران مسلمان و بی گناه شما را این چنین مورد ظلم و ستم قرار دهند.
این مرکز حوزوی در این بیانیه آورده است: دولت نیجریه موظف است آزادی و مداوای فوری عالم برجسته حجت الاسلام والمسلمین شیخ زکزاکی و سایر مجروحان را فراهم کرده و حقوق آسیب دیدگان را اعاده کند.
همچنین بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم نیز با صدور بیانیه ای آورده است: بار دیگر دست مزدوران سعودی صهیونیستی از آستین به درآمد و با قتل عام شیعیان مظلوم نیجریه عمق رذالت و خباثت خود را به اثبات رساندند.
بیانیه حاکی است: در این جنایت ددمنشانه دست های مرموز وهابیون که مدیریت ضربه به شیعیان در سرتاسر عالم را به عهده دارند ودر نیجریه هم با صرف مبالغ هنگفت در جهت اشاعه فرهنگ منحط وهابیت وسلفی گری تلاش می کنند واکنون با گسترش روز افزون تشیع همه اقدام های خود را برباد رفته می بینند، به خوبی آشکار است.
در این بیانیه اضافه شده است: گسترش سریع تشیع در نیجریه و شکل گرفتن بزرگترین جامعه شیعیان در قاره آفریقا علما و رسانه های وهابی را به استیصال و درماندگی واداشته و آنان را مجبور به چنین حرکات جنون آمیز کرده است.
در این بیانیه تصریح شده است: آیا تا به حال ارتش نیجریه چنین کشتاری را از تروریست های بوکو حرام که تاکنون با تصرف چندین شهر و قتل وغارت، آسایش را از مردم مظلوم نیجریه سلب کرده اند، صورت داده است؟ پاسخ روشن است؛ زیراکه بانیان فکر پلید و قرون وسطایی سلفی گری در عصر حاضر نه تنها از امثال این گروهک ها احساس خطر نمی کنند بلکه خود طراح و به وجود آورنده چنین تروریست هایی هستند.
بسیج اساتید ونخبگان حوزه علمیه قم در این بیانیه ضمن محکوم کردن این جنایت وقیحانه و درخواست از مسئولان وزارت امور خارجه جهت استفاده از تمام ظرفیت ها و پیگیری این موضوع در مجامع بین المللی، از دولت نیجریه می خواهد ضمن دلجویی و مراقبت ویژه از مصدومان این فاجعه، به خصوص عالم فرزانه شیخ ابراهیم زکزاکی، با شناسایی و مجازات عاملان این جنایت بزرگ از تکرار آن در آینده جلوگیری کند.
طی روزهای گذشته جامعه مسلمانان شیعه نیجریه هدف حملات متعدد ارتش این کشور قرار داشته است. ارتش نیجریه روز شنبه با حمله به یک حسینیه شیعیان و خانه شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جامعه شیعیان این کشور در شهر زاریا در ایالت کادونا، صدها تن را قتل عام کرد.
اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها از کشته شدن همسر و فرزند شیخ زکزاکی در این حمله حکایت دارد.

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com