کد خبر ۳۳۱۹۲ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۳
رئیس انجمن شعر آئینی کشور خبر داد

میزبانی جشنواره طلیعه ظهور از 300 شاعر سراسر کشور

رئیس انجمن شعر آئینی کشور گفت: مراسم اختتامیه جشنواره طلیعه ظهور با حضور بیش از 300 شاعر که در زمینه ولایت حضرت مهدی شعر سرودند، پنج شنبه سوم دی‌ماه در تالار شهید آوینی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محمدعلی مجاهدی امروز در نشست خبری دهمین جشنواره طلیعه ظهور که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد،‌ اظهار کرد: دبیرخانه شعر آئینی کشور در راستای احیای مقوله‌های مرتبط با شعر آئینی تلاش‌های فراوانی را انجام می‌دهد که از جمله آنها برگزاری جشنواره‌ها و سوگواره‌هایی به مناسبت‌های تاریخی و انقلابی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ عاشورا به دلایل و علقه‌های معنوی ارتباط تنگاتنگی با فرهنگ مهدویت دارد تصریح کرد: به این دلیل از ارتباط تنگاتنگ در این زمینه سخن به میان می‌آید که قرار است، منشور اباعبدالله الحسین (ع) به دست حضرت مهدی (عج) محقق شود.

رئیس انجمن شعر آئینی کشور ادامه داد: امروز بر این باوریم که اگر شعر عاشورا به شعر مهدوی پیوند نداشته باشد مکتب شعر ابتر باقی می‌ماند، زیرا که عاشورا با ظهور حضرت مهدی (عج) پیوند خورده است.

وی با اشاره به همکاری‌های شایسته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در تحقق اهداف از پیش تعیین شده در این زمینه، گفت: دو سال گذشته شرایطی پیش آمد که زیر ساخت‌های اینگونه اقدامات از بین رفت ولی اکنون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال ساختن مسیری مناسب برای رسیدن به اهداف مورد نظر در این راستا است.

مجاهدی با تاکید بر اینکه انجمن شعر آئینی کشور با تمام توان برای رسیدن به اهداف مورد نظر حرکت می‌کند، ادامه داد: جشنواره طلیعه ظهور پنج شنبه سوم دی ماه از ساعت 18 تا 20 در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور بیش از 300 نفر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف نهایی که در برگزاری این جشنواره وجود دارد، اضافه کرد: هدف نهایی در شهر مهدوی به گونه‌ای است که فرهنگ عاشورایی در آن دیده شده باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم همچنین از برگزاری مراسم قرعه کشی میان مهمانان این جشنواره خبر داد و تصریح کرد: کارت‌هایی به همین منظور تعبیه شده است که در اختیار مهمانان قرار بگیرد و به قید قرعه به پنچ نفر، مبلغ 4میلیون ریال هدیه داده می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com