کد خبر ۳۳۱۹۹ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۶
آیت‌الله علوی گرگانی مطرح کرد

ایجاد تشکیلاتی در کنار مساجد برای حل مشکلات

یکی از مراجع تقلید گفت: باید تشکیلات و سازمانی در کنار مساجد تشکیل شود تا به برخی از مسائل و مشکلات در آن مکان‌ها رسیدگی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله سیدمحمد علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار با امام جمعه پردیسان اظهار کرد: مسئله نظم یکی از اصول مسلم بوده که در اسلام بر آن تاکید شده است و در فرمایشات و تذکرات ائمه معصومان (ع) آمده، اگر انسان در انجام امور منظم شد، هر چیزی حق خود را ادا می‌کند.

وی با بیان اینکه ایجاد تشکیلات منظم کار مناسب و پسندیده‌ای است، گفت: این امر که تشکیلات و شعب خود را منظم کرده و هر هفته نشستی برگزار کنید و نواقص کار برطرف شود کار پسندیده‌ای است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: باید در نظر داشته باشید که مسجد دارالعباده است و باید حرمت آن نگاه داشته شود، ولی نباید از مسجد جدا شوید، باید دستگاهی در کنار مسجد راه‌اندازی شود تا مردم با مراجعه مشکلات را مطرح کرده و برای برطرف‌سازی آنها اقدام شود.

وی تصریح کرد: اگر بنا دارید فعالیت‌های خود را توسعه دهید، باید بودجه و اعتبار تامین شود و به پشتوانه مادی نیاز دارید، زیرا افرادی در این مکان خدمت کرده و زحمت می‌کشند، بنابراین شایسته است بخشی از اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه اختصاص داده شود.

علوی‌گرگانی یادآور شد: باید با برنامه‌ریزی صحیح در زمینه امور مساجد گام برداریم و کاری نکنیم مردم از مسجد دور شوند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com