کد خبر ۳۳۲۳۰ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۰
شهردار قم عنوان کرد

طلب 300 میلیاردی شهرداری قم

شهردار قم از طلب 300 میلیاردی شهرداری خبر داد و گفت: قرار شده است در بودجه سال آینده ردیف‌هایی را برای طلب‌های شهرداری گنجانده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سیدمرتضی سقاییان‌نژاد شامگاه یکشنبه در صد و شصتمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم در سخنانی اظهار کرد: اتفاقی در هفته گذشته در رابطه با ساماندهی طلب‌های شهرداری به وقوع پیوست که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی تأکید کرد: در بحث بدهی‌ها نیز با حمایت‌هایی که آقایان لاریجانی، امیرآبادی و آشتیانی نمایندگان شهر قم در مجلس شورای اسلامی داشتند به نقاط خوبی دست یافتیم که خبرهای آن را هفته می‌دهیم.

شهردار قم با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته بین احمد امیرآبادی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت اظهار داشت: قرار شده است در تبصره بودجه سال آینده ردیف‌هایی را برای طلب‌های شهرداری گنجانده شود.

وی با اشاره به لزوم اثبات صحت طلب‌های شهرداری گفت: در این راستا با حمایت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم جلسه‌ای با حضور مسئولان شهرداری و دستگاه‌های بدهکار برگزار شد و 300 میلیارد از طلب‌های شهرداری مورد تأیید قرار گرفت.

سقاییان‌نژاد تصریح کرد: اگر در سال آینده نیز پرداختی به شهرداری انجام نشود این سندی است که سازمان‌های طرف قرارداد ما این میزان بدهی به شهرداری را قبول دارند.

شهردار قم با بیان اینکه در سهم قیر نیز شرایط خوبی نداریم اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته  محموله 10 هزار تنی قیر را دریافت خواهیم کرد که اگر محقق شود می‌توانیم حرکت‌های خوبی را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه خبرهای خوبی در رابطه با سلفچگان نیز در راه است، تأکید کرد: اتفاقاتی نیز در رابطه با ناوگان اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی در حال وقوع است که می‌تواند در این زمینه تحولی ایجاد کند.

سقاییان‌نژاد تصریح کرد: امیدواریم با وجود شرایط رکود با حمایت‌هایی که می‌شود مشکلات را پشت سر بگذاریم.

وی در پاسخ به سؤال یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر اینکه میزان 10 هزار تن قیر برای شهر قم کم است، گفت: صد هزار تن قیر به سمت راه و شهرسازی رفت و این قیری هم که می‌گیریم از سهم مسکن مهر است که جا دارد مسئولان برای حق قیر استانی اقدامی انجام دهند.

شهردار قم تأکید کرد: شهرداری در داخل و خارج از محدوده کار انجام می‌دهد و لازم است سهمیه‌های دیگری قیر نیز به شهرداری تعلق گیرد.

وی همچنین با بیان اینکه شهرداری قم 75 میلیارد به پیمانکاران بدهکار است، اظهار کرد: آیین‌نامه‌ای برای پرداخت این بدهی‌ها تدوین و به شهرداری مناطق هشت‌گانه ابلاغ شده است.

سقاییان‌نژاد با بیان اینکه این بدهی‌ها از سال 90 مانده است، ابراز کرد: برای بازپرداخت بدهی‌ها اولویت‌بندی شده و با توجه به حجم نقدینگی شهرداری 20 درصد به صورت نقدی و مابقی به صورت تهاتری است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com